Julpyssel i kubik!


Pyssel vid köksbordet

Min dotter, H, och jag hade bestämt att barnen skulle vara hos mig på julpyssel just idag! Skolan var slut för säsongen och fritids var visst inte särskilt intressant! Nåja, vi kunde säkert hitta på en massa att göra! Jag har litet påsar här och där med saker att klippa och klistra samtidigt som vi har väldigt trevligt med prat och skratt!

Klipp och klistra

Pyssel-Nisse i högform! M-x älskar att pyssla och göra saker med händerna! Här en blå och gul liten elefant! Han tjattrar hela tiden, är jätteglad och sa till mig ”Mormor du är alltid så glad”! Det är ju skönt att höra! 🙂

Tomtebyn

M-a klippte ut flera ark med en tomteby, som Mamma H nu får stå ut med att ha hemma hos sig! Hon ser ju i alla fall att barnen pysslat en hel del!

Lilla ängeln

En liten ängel hittade M-a också att klippa ut och klistra ihop!

Julgodis

Vi hade också pratat om julgodis! Jag hade köpt choklad att smälta, salta nötter och mini-marshmallows att röra ner i! Det blev riktigt gott! Men det smälte väldigt lätt så dom får hålla till i kylen!

Efter att vi avsmakat allt jag hade vid mysfikat med tända ljus vid 15-tiden, satte sig grabbarna vid datorn och M-a gick och lade sig i min säng och, faktiskt, somnade en stund! Tänk att dom tycker att min säng är så skön! Som M-a säger: ”Det är alltid så rent och mysigt i din säng!” 🙂

Friden har lagt sig hos mig! Barnen är hemma hos Mamsen igen! Jag ska inte göra ett skvatt mer ikväll! Jo, det färdiga revbensspjället ska i påse och därefter i frysen! I morgon ska jag ta tag i städningen och göra snyggt här! Snabeldraken behöver jobba hårt både här och där! Klipp och klistra sätter sina spår, så även när man äter plockmat framför TV´n!

Jag är faktiskt klar med julbestyren! Jag behöver inte göra mer före jul, mer än att köra hem julklappar och litet av maten till H´s familj på söndag! Då ska jag också handla det där sista! Salladen måste ju vara relativt fräsch!

Och jag är så glad att det bara är sådär -8 grader ute, inte -30 som vi haft dom två senaste jularna!

 

~ av Ingegerd på 21 december 2012.

3 svar to “Julpyssel i kubik!”

  1. Å, vad mysigt!

  2. Hej vart hitta du tomten byn ?

Lämna en kommentar