Balkongen 2015!


Det är inte lätt att få in fotona i bloggen som man vill när man skriver på iPaden. Bilderna hamnar litet hur som helst, inte just där jag vill ha dom. Men, men, väl kämpat – här kommer litet om vad som finns pä balkongen i år.

imageHär är utrymmet närmast balkongdörren med en upphöjd plats för Lovis så hon har koll ut över nejden. Paraplyet står där för att Lovis gärna är ute när det är riktigt soligt. Där under är litet skugga och ett eget kryp-in.

image

Gosig kisse i skydd för solen.

image

Andra änden av balkongen också med plats för pälsklädd älskling.

image

Pyttesmå starkt rosa nejlikor.

image

En vanlig fuchsia, men så otroligt knopp- och blomrik.

image

En kantnepeta med sin alldeles ljuvliga färg.

image

Min surfinia börjar också blomma nu.

image

Den är vit i år, min favoritblomma, en lewisia, som blommar så den nästan storknar. Sagolikt vacker.

Här har sommaren varit några dagar med mycket värme och en hel del sol. Det är så skönt, men på något vis kom det litet plötsligt. Det känns som om jag skulle behöva vänja mig innan jag kan pressa på balkongen. Jag vill också hålla koll på Lovis i värmen. Ingenting ska få hända henne. Hon är mitt allt nu!

Hoppas alla ni andra har det gott i sommaren.

~ av Ingegerd på 05 juli 2015.

2 svar to “Balkongen 2015!”

  1. Du har det så mysigt på din balkong. Riktigt rörande att läsa om dina känslor för Lovis, så bra skulle alla djur få ha det!

    • Jo, Marit, jag är hopplöst förälskad i Lovis. En liten fd hemlös katt ska ha det allra bästa i resten av livet. Hon fyller hela mitt hjärta. 😀

Kommentera

 
