IPad och appar!


Yttepytteblomma

Här är en lite  kråkvicker i det gröna, en yttepytteblomma i sommargrönskan.

Jag har alltid gillat att jobba med datorer. Jag började jobba med datorer i mitten av 70-talet och blev intresserad att lära mig mer, bl med lek. Jag började med en trögdator med uppringt internet. Huvva så trögt det var.mungefär samtidigt började mitt fotointresse att visa sig. En rolig kombination. Så blev det en laptop, som numera är tämligen full, men som jag behöver för att få över foton från kameror till datorn. Massor, massor med foton har jag numera på en extern hårddisk. För ett år sedan köpte jag mig en iPad och den har jag haft stor nytta av. När man lider av ångest så kan jag numera sitta i soffan närmkissen sover och läsa om ångest på internet. Jag har väl sagt tidigare att Lovis inte gillar när jag sitter vid datorn med ryggen åt henne, men iPaden går rätt bra. En favoritsida på internet är Pinterest där man kan söka och läsa om allt möjligt.

Dalai lama har jag alltid beundrat för hans sätt att förmedla medkänsla och vänlighet till omvärlden. På Pinterest finns massor med vägledning från honom, som vår värld skulle behöva mycket mer utavimage

Mycket av det Dalai lama säger ger mig en slags feit i själen och det har jag nog behövt en längre tid.

Sommaren, ja! Inte har man blivit direkt solbränd i år. Vädret har varit svalt, grått och en del blåsigt vid Storsjön. Några dagar har vi haft med skön sol och då har Lovis och jag njutit av vår fina balkong. Det känns dock som om värmen blir jobbig när den kommer. Antingen har inte min kropp vant sig i år eller också är värmen litet jobbigare ju äldre man blir. Strunt detsamma. Det har varit skönt också att inte vara så där fruktansvärt varm. Litet jobbigt när man nästan inte får luft.

Lovis mår bra och är om möjligt ännu mammigare. Fast det är ju litet mysigt också. Hon sover ett bra tag hos mig varje kväll, men försvinner senare till sitt älskade soffhörn.

image

Det är som att ha en liten kamin i sängen när hon ligger alldeles intill. Det känns så gott i själen att ha den lilla pälsklingen nära. Vi hör definitivt ihop och har stort behov av varandra. Hon är solig, glad, skuttig, studsig och har en massa spring i benen utom när hon sjunker ner på nåt mjukt ställe för att sova som en katt också. Att doppa näsan bakom öronen på henne är ljuvligt. Att få katthår i näsan hör absolut till. 😀 Hon doftar så underbart. Hon talar om vad hon vill och jag förstår henne oftast. Det blir väl så när det är bara vi två hela dagarna.

Idag väntar vi en massa regn. Väldigt mycket regn. Det är väl tur att man bor i sluttningen mot Storsjön så vattnet rinner bort och Storsjön blir djupare. Idag blir det bara litet matlagning, i övrigt gör vi inte så mycket. Vi hoppas på litet mer uteväder i morgon.

Ha det så gott var ni än, vilket väder ni än har!

~ av Ingegerd på 26 juli 2015.

Kommentera

 
