Vår innergård!


image

Några sedum i olika färger

image Den största rabatten där allt möjligt petas ner. Vi tar vad vi har och sätter ner utan ordning.

image

Stjärnflocka, en stor favorit

Jag bor i ett väldigt lugnt och trivsamt område i sluttningen ner mot Storsjön. Ja, vädret kan bli nog så stökigt då och då under alla årstider. Det blåser ofta och då rejält. Blåsten kan gå hårt åt blommorna, som oftast repar sig efteråt. När det är som värst ställer jag ner mina blommor på balkonggolvet. Det är nog den enda nackdelen att bo på höjden vid en sjö. Lugnet i övrigt är ljuvligt. Jag känner mig trygg här, såsom jag kände mig under tiden i Arjeplog. Lovis har hela 8 kvadratmeter balkong att njuta på med utsiktplatser både här och där. Som den lilla kattfröken hon är så är blåst, regn, kyla och snö ingen direkt hit hos henne. Hon är en typisk innekatt. Ja, eller balkongkatt vid Lovis-vänligt väder.

Det har varit litet tunt med solbrännan i år. Det har varit mest mulet och regn. Jag är glad att vi sluppit den värsta värmen för det känns som om jag inte får luft då. Nej, mera behagliga temperaturer har känts rätt så lagom för min del. Jag kan ändå tycka att semestern i Sverige hade varit litet soligare, varmare och mysigare för alla som är lediga och gärna vistas utomhus. Hade jag kunnat hade jag ju såklart gjort något åt det.

Jag önskar att resten av sommaren  blir varm, solig och skön. Jag tror att människor behöver få den känslan under sommaren för att vara mer preparerade inför höst och vinter. Vi får alla dansa soldansen! Om vi alla gör det tillsammans så borde väl ändå vädergudarna förstå vad vi menar!

~ av Ingegerd på 06 augusti 2015.

Lämna en kommentar