Glad Midsommar!


Glad midsommar!

Midsommar närmar sig med stora steg. Dom ljusa kvällarna och nätterna är underbara. Man spar på elen eftersom man inte behöver tända några lampor. Detta sommarljus är så skönt för själen och jag njuter i fulla drag. Dock saknar jag solen och värmen. Här vid Storajön är det svalt och mest mulet. I Åre ligger snön än. Turister har fått reda på att terrängen inte lämpar sig för fjällvandring utan det skidföre är det som råder. Nåja, det är myggfritt i alla fall.

Mina blommor på balkongen står liksom stilla i det svala vädret. Den blåst vi haft är inte heller särskilt bra för blommorna. När blåsten är som värst ställer jag blommorna på balkonggolvet för att dom inte ska blåsa sönder.

Själv håller jag tummarna för att finvädret kommer efter midsommar. Det är dags nu. Jag vill ut i skog och mark med min kamera och se vad jag kan hitta i blomsterväg, men även annat som finns och rör sig i vår vackra natur.

Jag önskar er alla en skön midsommarhelg var ni än är och vad ni än gör! Var rädda om er! 😀

~ av Ingegerd på 18 juni 2015.

Kommentera

 
