Otrolig närhet!


Sovande kisse

Jag vet inte hur jag bäst ska beskriva den närhet jag har till Lovis. Min lilla skyggis har tagit god tid på sig att välja närkontakt. Och nu är vi på god väg.

I går kväll vid läggdags la hon sig bredvid mig i sängen. Hon kan ligga där en stund för att sedan gå in till sitt favorithörn i soffan i vardagsrummet. I går somnade hon ordentligt bredvid mig och låg längre än vanligt hos mig. Här är nätterna väldigt ljusa så jag kunde ligga och titta på henne. Jag blir alldeles uppfylld av min lilla pälsboll. Jag ligger och tittar på henne med ett leende på läpparna och jag smeker henne över kroppen. Hon knorrar till, men fortsätter att sova. Så reser hon sig, sträcker på sig. Hon ser ut som ett upp-och-nervänt U och snurrar ihop sig åt andra hållet och fortsätter sova. Då spricker jag nästan bara för att det känns så otroligt stort! 😀

Jag försökte somna jag också, men det gick bara inte. Jag vågade nästan inte röra på mig och jag var så varm. Inte nog med det. Till slut måste jag gå på toa för att överhuvud taget kunna sova. Jag ålade mig baklänges ut sängen och det lilla katthuvudet tittade upp. Då tänkte jag att hon strax går till sitt soffhörn, men hon låg kvar när jag kom tillbaka. Jag la mig tillrätta och försökte somna, men icke. Om hjärtat kunde spricka så hade det gjort det i detta ögonblick. Lovis kröp litet närmare mig och hade baktassarna på min mage och framtassarna på min ena hand. Alltså, det känns så mäktigt att sova är nästan otänkbart.

Jag låg i två timmar och bara insöp hennes närhet innan jag vände på mig och lyckades somna till slut. Om eller när hon gick till sitt soffhörn vet jag inte. På morgonen väcks jag av en glad, tjattrig, skuttig katt, som hoppar upp i sängen och ser till att man kommer upp.

Det är inte lätt att sätta ord på dom känslor jag upplever min katt. Jag är inte författare, som kanske skulle kunna beskriva det annorlunda, men det är jag som får uppleva detta. Kärleken till Lovis är oerhört stor! Jag är så glad att jag har henne!

Vi har startat måndagen i lugn takt. Ingen brådska på morgnarna inte. Solen lyser, men där finns också moln. Jag har bestämt att vår måndag blir en väldigt bra dag! Hoppas er måndag också blir bra, liksom resten av veckan!

~ av Ingegerd på 08 juni 2015.

2 svar to “Otrolig närhet!”

  1. Du beskriver det alldeles strålande. Så mysigt att läsa 💚 Kram!

Kommentera

 
