Vår på G!


Först måste jag nog be om ursäkt för att jag inte skrivit på evigheter. Tiden har inte riktigt funnits och med en katt som inte gillar när jag sitter vid datorn så blir det inte av. Nu skriver jag på min iPad mest för att se hur det funkar. Jag använder inte datorn så mycket längre.

image

Vi har våraktigt väder sedan mitten av februari. Jag har inget emot att våren kommer tidigt. Idag har vi haft underbart väder med sol, rätt så skönt och vindstilla. Balkongdörren har stått på glänt hela eftermiddagen. Både Lovis och jag njuter av både sol, ljus och värme. Och vårkänslor. Lovis är ingen utekatt på vintern. Hon går ut på balkongen för att kolla läget, men går in lika fort igen. Idag har hon varit mycket längre där ute och till och med tagit en tupplur i sin stol. Underbart. Jag har kört iväg sopor och fixat en massa annat och känner mig rätt så nöjd med dagen. Sådana här fina dagar ska vi ha många av.

image

Lovis är absolut en solkatt. Hon älskar att ligga och få sol i pälsen. Hon blir så varm och gosig att hålla om.

Idag kände jag att nu kommer tiden då man inte vill gå och lägga sig. Man ska ta vara på ljuset och njuta riktigt ordentligt. Det är slöseri om man sover bort den här tiden. Jag går och blundar en stund på natten, mest för att orka nästa dag, men inga sovmorgnar. Vi är uppe före tuppen, oftast vid 6-tiden, ibland ännu tidigare.

Jag har inte hittat några vårtecken ännu mer än sälgen här ovan. Har varit ute idag och gått med näsan mot marken, men inte hittat något. Tussilagona är säkert inte långt borta, men såg inget idag.

ha det så gott i våren allihop! Ta vara på tiden på bästa sätt. Det ska vi göra.

~ av Ingegerd på 11 mars 2015.

2 svar to “Vår på G!”

  1. Visst är det underbart! Kram

Kommentera

 
