Varning för Konsumentspar!!!!


P1120318a

Jag vill verkligen varna för Konsumentspar!!! Dom använder sig av hemska metoder för att få tag på kunder och beter sig väldigt illa. Så här drabbades jag.

Den 9 april fick jag ett brev (feladresserat) från Konsumentspar. Brevet var daterat den 7 mars, vilket betyder att det tog över en månad att få det. I brevet stod det att enligt överenskommelse på telefon så hade dom bytt elbolag åt mig. Nu var det så att ingen från Konsumentspar har ringt mig. Hade dom ringt så hade jag svarat precis som vanligt ”att jag köper ALDRIG något via telefon”!

I brevet stod det att man skulle höra av sig inom 14 dagar för att bytet inte skulle bli av. Men hur i all sin dagar skulle det vara möjligt när brevet kommer efter att dom 14 dagarna redan har gått? Och ytterligare några veckor. Jag mailade direkt på deras mailadresser, dels info@ och kundtjanst@ och talade om att jag  inte var intresserad. Fick dessutom rådet av en Facebookvän att skriva och skicka ett rekommenderat brev till Konsumentspar och tala om att jag inte var intresserad. Det gjorde jag omgående och rekommenderade brevet för 77 kronor!

Fick svar på ett av mailen. Dom ville att jag skulle uppge personnummer och telefonnummer för att dom skulle ”hitta mig i sina register”. Nähädå, skulle inte falla mig in!

Nu har det gått några veckor och idag fick jag en avi om att hämta ut mitt rekommenderade brev – ”en returnerad försändelse”! Alltså till posten för att hämta för att se vad som stod på. Johodå, mitt brev kom i retur helt oöppnat. Se bilden här ovan. Någon hade dessutom skrivit min adress på baksidan av kuvertet. Kanske var det posten som gjorde det. Kanske kan man inte skicka rekommenderat brev utan avsändare.

Men nu till min undran: Är det verkligen tillåtet att vägra hämta ut ett rekommenderat brev? Jag trodde det var enda sättet för oss ”dödliga” att säkert veta att det vi skickat kommit fram. Om jag skulle vägra hämta ut ett rekommenderat brev innehållande en viktig information vad skulle hända då?

Jag vet att Konsumentspar även ringer till folk om telefonabonnemang. Alltså inte bara elabonnemang. Kanske har dom ännu fler strängar på sin lyra!

Så jag varnar er alla för Konsumentspar! Man kan bli fast med deras fula metoder utan att ens ha förstått att man drabbats förrän efteråt. Bilda er en egen uppfattning och undersök på egen hand om ni tänker byta abonnemang av något slag.

Det har även skrivits om Konsumentspar i dagspressen och många människor har drabbats. Vi måste dock protestera mot deras metoder annars kan det gå för långt. Fler och fler tar över deras metoder om vi inte gör något.  Det finns i alla fall en firma till som gör något liknande, men där har jag inte drabbats ännu.

Se upp med Konsumentspar! Se upp med Konsumentspar! Se upp med Konsumentspar!!!!

 

~ av Ingegerd på 02 maj 2014.

Kommentera

 
