Kalasväder!


Lovis Purfect

Lovis Purrfect

Vädret har varit alldeles fantastiskt den senaste veckan! Lovis och jag är på balkongen nästan hela tiden och njuter av sol, värme och nästan ingen blåst. Hon blir övertrött och grinig, så jag har börjat stänga balkongdörren och sett till att hon går och sover en stund. Det är alldeles för intressant att sitta på balkongen och titta ut över världen. Igår tog hon nog igen den mesta sömnen och har varit betydligt trevligare idag. Jag är så glad över att hon njuter och har det bra. Hon kunde inte ha det bättre någon annanstans.

StjärnpelargonNu börjar det bli dags att se vilka blommor man ska ha i sommar. Som vanligt en trip till handelsträdgården för att kolla läget. Jodå, massor med pelargoner fanns det. Jag valde en stjärnpelargon, som är en pelargonfavorit hos mig. Nu står den på balkongen i solen och jag får försöka komma ihåg och ta in den över natten. Naturligtvis glömde jag det första natten jag hade den, men den for inte illa av det.

Lågvatten igen!

Förra året hade jag och barnbarnen det väldigt mysigt under tiden det var lågvatten i Storsjön. Jag har haft ögonen på läget i år och det är lågt vatten nu igen. Jag tog med mig grabbarna till vattnet. Dom hade order att ta med sig stövlar och det väl tur. Det är ju så kul att leka med lera/gegga och vatten. Det fanns en fläck med något som såg ut som kvicksand och där fastnade naturligtvis den större brodern med ena stöveln och höll inte på att komma loss. Jag sa till honom att det är ju tur att vi inte har tidvatten här för då kunde läget ha blivit kritiskt! 🙂

Idag har jag solat ordentligt. Fick lugna ner mig och söka skugga för jag hade fått dagens dos av sol och värme. Men oj så mysigt det är när våren är här och vädret liknar sommar.

Ni tar väl vara på sol, ljus och värme! Det gör jag! 🙂

 

~ av Ingegerd på 26 april 2014.

Kommentera

 
