GLAD PÅSK till er alla!


GLAD PÅSK!

Hej igen! Våren har tagit några steg till. Värmen är inget vidare ännu, det har blåst, snöat, regnat och haglat till och från några dagar. Och nån gnutta sol då och då. Men vi är tappert på balkongen, jag med tröja och Lovis går in efter en stund om det blåser och är kyligt. Nåja, våren är ju på väg, värmen kommer så småningom. Tänk vilka underbara tider vi har framför oss. Ljuvligt!

I helgen har ett barnbarn önskat få sova över. Mysigt. Kanske hinner alla tre passera hos mig. Vi ska då gå ner till Storsjön, som just nu fortfarande är isbelagd, men vattenståndet är lågt så vi kan gå ut på botten en bit. Vi gjorde det förra året (i maj) och det var tydligen toppenäventyr för barnbarnen pratar om det fortfarande.

Det blir dåligt med datortid. Bara kosta besök då och då medan katten sover och jag inte passar på att fixa ett och annat just då. Lovis gillar inte att jag stjäl tid från henne utan sitter vid mina fötter och jamar till jag reser mig och ägnar mig åt henne igen.

Jag önskar er alla en riktigt härlig Påskhelg med fint väder, trevligt sällskap och litet gott att äta. Njut av våren men klä er ordentligt! 😀

 

~ av Ingegerd på 16 april 2014.

Kommentera

 
