Slut på sommaren!


ClarkiaClarkia

Sommarsäsongen är slut och hösten närmar sig med stormsteg, åtminstone här vid Storsjön. Luften är krispigare, höstlöven blir fler och fler och det är frost på taken på morgonen! Min balkong är satt i ide inför vintern! Den enda blomma som fortfarande blommar är Clarkian! Den har varit hur flitig som helst under sommaren och blommat och blommat och blommat! Jag har tagit frön för det kan glädja mig nästa sommar också! 🙂

MalvaMalva

I dotterns trädgård finns det inte så mycket kvar, men några hittade jag igår när jag matade deras fiskar! Underbara rosa malvor blommar riktigt fortfarande, men med mindre blommor än under sommaren! Visst är dom så späda och fina!

MalvaknoppMalva i knopp

Och denna lilla underbara knopp är en malva på väg att slå ut! Tänk vilka vackra former naturen kan erbjuda oss!

ClematisClematis

Deras clematis blommar litet grann också! Dottern fick den i födelsedagspresent i somras och jag var så nyfiken på blommorna! Om jag inte alldeles minns fel så heter den ”Snow White”!

Japansk väddJapansk vädd

Hennes vita japanska vädd blommar med många blommor ännu, dom flesta på väg att vissna! Jag tog med mig en hem som fortfarande såg fin ut! Jo, hon vet att jag tar blommor ibland, jag har tillåtelse! Dessutom tar jag blommor så det aldrig syns efteråt!

Litet sorgligt är det ju att sommaren är slut! Inte mycket att göra åt! Vi får njuta av en fin höst med hög luft och vackra färger! Och leta fram litet varmare kläder! Nåja, vi njuter av hösten så länge!

Mitt intrång på mitt bankkort är på väg att lösa sig. Jag har fått igen dom mesta pengarna, en summa väntar jag fortfarande på! Sedan är det över! Mitt gamla bankkort är spärrat och står ännu kvar hos PayPal! Jag har dessutom ändrat lösenordet så därifrån kan det nog inte hända igen! Men man lär sig av erfarenheten, hur lätt det är och ändå förstår jag inte hur dom kunnat få tag på mitt lösenord! Nä, strunt i det, nu går vi framåt igen!

Gå ut i hösten allihop! Njut av sol och hög luft! Vänd näsan mot solen, så faller skuggorna bakom er!

 

~ av Ingegerd på 22 september 2013.

Kommentera

 
