Lösning på väg!


KärleksörtLitet kärleksört till er alla!

Jo, det är en lösning på väg! Dom pengar, som dragits från mitt PayPal-konto är på väg tillbaka! Dom har kommit fram till att det inte var jag som hade handlat för pengarna! Men usch så mycket besvär det för med sig!

Jag började med att ringa min bank för att förklara och spärra kortet! Fick prata med en vänlig själ, som hjälpte mig tillrätta! Jag kommer få ett nytt kort med annat kortnummer och kod! Men innan jag får det kan jag ju inte spärra det kort jag har för jag måste ha möjlighet att handla under tiden! Nu tror jag att jag har hemma det jag behöver och hoppas på att nya kortet kommer i eftermiddag! Då kanske koden kommer i morgon! Dom brukar ju inte komma tillsammans!

Så ringde jag PayPal och dom förstår att det inte är jag som handlat! Det gäller saker utomlands och jag har aldrig använt kortet annat än inom Sverige! Ja, på resan i Grekland år 2006, men det är ju ett tag sedan! PayPal har dömt mina tre ärenden till min fördel och jag kommer att få tillbaka mina pengar! Det låter ju bra! Men det tar ju tid! Och hur det funkar i praktiken har jag ingen aning om! Dom lägger tillbaka pengarna på mitt PayPal-konto, men hur dom kommer tillbaka till min bank får jag kanske ringa om! Har inte en susning! Det handlar om 5.667 kronor, småpotatis för många, men inte för en pensionär!!!!

Om ni visste hur mycket frustration allt detta har skapat! Och jag har inte förstått hur det kan ha hänt! PayPal säger att jag måste ha klickat på en länk någonstans för att det ska kunna hända! Men vi vet ju att man aldrig lämnar ut koder/lösenord någonstans i ett mail eller liknande! Det har jag alltså inte gjort! Det lustiga är ju att PayPal skickade mail till mig och varnade för dessa transaktioner och jag vågade inte ens öppna dessa mail utan vidarebefordrade dom till Polisens bedrägerirotel!  🙂

Jag försökte också ringa Polisen för att fråga om några saker, men hamnade på ”plats 65 i kön”! Vadå ringa till Polisen? Varför är dom så svårnådda? Är dom till för oss? Eller vi för dom? Jag gav alltså upp! Problemet är ju att jag inte kan polisanmäla det hela förrän jag fått mitt nya bankkort/kod, först då spärras mitt gamla bankkort! I polisanmälan på nätet måste man uppge datum för spärrat kort! Jag väntar alltså fortfarande!

Det är ju tur att pensionen kom idag! Jag kan äta ett tag till!  🙂 Inte illa, eller hur? Det är ju tur att man är tålig pensionär! Det tas pengar från oss från alla möjliga olika håll!

Gör det bästa av den här dagen var ni än är och vilket väder ni än har! 🙂

 

~ av Ingegerd på 18 september 2013.

Kommentera

 
