Två knattar!


FibblaFibbla

Jag har två knattar, barnbarn, 11 och 8 år, som gärna kommer till mig! Dom ringer litet då och då och vill komma och hitta på saker tillsammans. Dom små godingarna vet ju att jag gillar blommor, så dom kommer ofta med något i handen dom plockat på vägen! Och dom vet ju hur glad jag blir!  🙂 När dom kommer med sina stora leenden, hoppar ur foppatofflorna och kliver in smälter jag! 🙂

RödklöverRödklöver

Blommorna kommer med olika långa skaft, ibland nästan utan, ibland med hela roten kvar! 🙂 Jag brukar fixa till blommorna och sätta i några av alla mina små vaser jag har! Jag har många små vaser, som passar för bara en blomma!

F d ängshaverrotÄngshaverrotens fröboll

Och tänk så vackert det är med blommor, som har fått sina frön så här i augusti! Här är en ängshaverrot (ser nästan ut som en stor fibbla) med sina vackra fröbollar, mycket större än maskrosornas!

FörbiLitet osäker här på vad det kan vara – tips någon, tack!

Dessa torra blommor kan ju stå hur länge som helst!  Vackra blommor, som håller sig hela vintern!  Som jag fått med kärlek av två små knattar!

När jag satt blommorna i sina vaser, tog vi på oss och for ut på ”äventyr”! Våra ”äventyr” är inte så märkvärdiga utan vi tar oss ut i närområdet och kollar vad vi kan hitta! Vi for till en vattenkälla i skogen inte långt härifrån. Vi var också på kyrkogården där jag vill se hur långt näckrosorna hade kvar till blomning!  Jo, en bit kvar!

Skolan har börjat igen och besöken av killarna infaller litet mer sällan! Under hösten kommer dom mest på helgerna, då vi antingen far ut och hittar på något, någon sover över eller stannar hemma hos mig och bakar, ser på film, fikar eller pysslar!

Och när knattarna har gått hem går jag runt och småler för mig själv över att vi haft en underbar tid tillsammans! 🙂

 

~ av Ingegerd på 28 augusti 2013.

Kommentera

 
