Anropar Himlen – kom!


FödelsedagsblommorDagens födelsedagsbukett

Hej igen, Älskling, mitt Hjärtebarnbarn! Eller vill du hellre att jag kallar dig ”kompis” numera? Idag skulle du ha fyllt 14 år så jag gratulerar så alldeles otroligt jättemycket och  skickar en massa födelsedagskramar till dig!

Hur har du det i Himlen egentligen? Vad gör ni på dagarna? Hänger ni med på alla elektroniska leksaker, som finns här nere? Du vet, surfplattor är jättemodernt nu! Din familj köpte en surfplatta förra året som en födelsedagspresent till hela familjen på din födelsedag! Där har dom litet roliga appar och spel som dina syskon gillar! Den har dom med sig nu på semestern! Vi firar din födelsedag varje år fast på litet olika sätt! Din familj brukar köpta något speciellt som alla i familjen har trevligt med på din födelsedag (som surfplattan, t ex) och så gör dom en jordgubbstårta och tänker litet extra på dig! Jag tror du skulle gilla jordgubbstårta också! Mamma har sagt när ni var små att ”mina barn måste älska jordgubbar och glass” för det gör hon och, tänk, jag tror att hon har lyckats!

Jag brukar ju plocka rödklöver och några andra vilda blommor till dig på födelsedagen och sätta i vas när jag inte kan sätta dom på din vackra grav! Du har fått rödklöver av mig i alla år! Jag älskar rödklöver, dels blommar dom rikligt just när du fyller år och så är dom så roliga att fotografera! Rödklöver är en riktig favorit bland dom vilda blommorna! Och så gillar jag fänrikshjärtan för att du är ett Hjärtebarnbarn! Jag ska äta jordgubbar med glass för att fira litet extra idag! Det är ju bara så gott!

"King of Hearts"Fänrikshjärta ”King of Hearts”

Din familj har rest iväg på semester nu, men det vet du väl redan! Dom har jättemysigt tillsammans i skärgården, inte så långt ifrån Farmor. M-a är nästan tonåring och pappa säger ibland att man kan få köpa henne billigt! 🙂 Men det skulle han ju aldrig tillåta! Hon älskar sin Iphone och har mycket kontakt med sina kompisar, speciellt tjejerna i Arjeplog. Typiskt tjejer, eller hur? M-s är en hejare på studsmattan! Nu kan han göra frivolter riktigt snyggt! Han är väldigt bra på skidskytte också! Det gillar han skarpt! M-x, din minsta lillebror, älskar att pyssla och rita! Han kommer gärna till mig och får bestämma vad vi ska hitta på! Dom kommer och sover över någon gång ibland och får litet egen tid att göra vad dom vill! Och ibland går vi ut på ”äventyr” och hittar på något, som vi inte gjort tidigare! Som i våras när vattennivån i Storsjön var så låg så man kunde gå på botten ett par hundra meter ut! Det gillade dom! Och M-s hittade en fossil! Tänk så mysigt det vore om du också kom och sov över hos mig! Det skulle kännas jättegott i mitt hjärta!

Rödklöver till din ära!Rödklöver

Jag hoppas du blir firad ordentligt bland alla dina vänner i Himlen! Jag vet ju att du inte är ensam, det är skönt att veta! Och vi firar dig här nere! Vi har inte på något vis glömt dig – aldrig! Vi talar om dig litet då och då!

Kram på dig så länge! Vi älskar dig massor! Kommer aldrig glömma dig! Du finns i våra hjärtan! Ha en riktigt mysig födelsedag! Jag hör av mig igen! Och tids nog ses vi! Puss & Kram!

Mormor

~ av Ingegerd på 08 juli 2013.

4 svar to “Anropar Himlen – kom!”

  1. Å, mamma du skriver det så fint! Grattis på födelsedagen till det största M:et, du finns alltid i mitt hjärta, bredvid dina härliga syskon ♥

  2. Så fint skrivet, kan inte hålla tillbaka tårarna. Hoppas att du annars mår bra och att du njuter av sommaren med kamerna i din näve! Kram.

Kommentera

 
