Vid kyrkogården!


PionerPioner

Idag har sommaren varit vid Storsjön! Varmt och skönt efter några dagar med litet grinigare väder! Det var dags för en tur med kameran igen! Ibland går jag till kyrkogården för att se på alla blommor. Där blommar ju alltid en mängd vackra blommor! En stilla promenad bland dom vackra blommorna! Jag fotar aldrig gravstenarna och kliver inte hur som helst över gravarna utan jag går där med respekt!

BlåklintBlåklint

Runt en grav växte en väldigt stor grupp med blåklint, den odlade varianten! Stora, kraftiga och väldigt blåa! Blåklinten har ju så många vackra detaljer inuti blomman också!

Liten kryssKryssantemum, mini

En slags minikryssantemum stod bland andra litet större gula kryssantemum i en kruka alldeles vid det lilla kapellet!

AklejrutaAklejruta

Bakom församlingsgården finns det flera blommor, men det var bara den ljuslila aklejrutan som kommit i blom. Den är lika hög som jag och blommar med flera kvastar av sina vackra, späda blombollar!

Solen lyste och det var ganska stilla! Riktigt varmt och skönt! Inget tröjväder idag! Efter promenaden vid kyrkogården for jag till ett kalhygge för att kolla läget! Oj, vad orkidéer det växte där, massor med brudsporrar och en massa annat! Dit måste jag igen för många blommor var på väg, men blommade inte ännu!

Ha det riktigt gott i sommaren! Ni tar väl vara på sommaren ordentligt?

 

 

~ av Ingegerd på 01 juli 2013.

Kommentera

 
