Sommar och sol!


BlodnycklarBlodnycklar – en vild orkidé

Under några dagar har vädret varit tämligen mulet på förmiddagarna, medan eftermiddagarna är så sköna, soliga och somriga! Det är sååå underbart! Idag gick jag ut för att plocka några ängsblommor, men mötte denna mörkrosa orkidé, som blommade för fullt ca 10 m från min bilparkering. Här växer orkidéerna verkligen inpå knutarna! Naturligtvis gick jag in och hämtade kameran med makrot!

BrunklöverBrunklöver

Naturligtvis så blåste det en del också. Det var ju därför jag inte tog med kameran från början, men, men. Upptäckte en klöver jag inte sett tidigare! Det är ju verkligen trevligt med nya bekantskaper! Jag misstänker att dom tänker öppna upp sig litet mera vartefter, så det måste bli fler foton!

RödfibblaRödfibbla

Rödfibblan är inte så vanlig! Jo, det kanske den är litet överallt, men jag har inte hittat den på särskilt många ställen. Jag har ett ställe alldeles intill där jag bor, där jag vet att dom finns. Jag hörde gräsklipparna i området och skyndade mig dit för att se om dom var kvar! Jo, puh! Förra året var dom nermejade när jag kom dit! Det är skönt att ha litet tur ibland!

SmällglimSmällglim

Alldeles utmed vägkanten stod några små trötta, slokiga smällglim och pustade i solen! Krakar! Smällglim har jag inte heller träffat på tidigare! Varför såg jag inte den förra året? Eftersom det blåste tog jag med en stängel hem för att få litet hyfsade foton! Gissa om dom blev glada över att få stå i vatten! 🙂 Efter en stund var dom så spänstiga och vackra! Helt underbara!

LCHF!

Bara litet kort! På fem veckor har midjemåttet minskat med 5 cm och det är precis vad jag vill. Det känns så skönt att midjemåttet minskar i sakta mak vartefter veckorna går! Mitt mål är ännu mindre midja och hamna inom normal BMI! Jag har 5-7 kilo kvar innan jag når dit, men det är så skönt att vara på god väg! Ingen Iberogast heller just nu! Det behöver jag inte! Det är förunderligt hur snäll magen blivit! 🙂

Ta vara på sommaren! Missa ingenting!

 

~ av Ingegerd på 25 juni 2013.

Kommentera

 
