Adjö för gott, Telia!


Min datorMitt ”skrivbord” på datorn!

Äntligen är det över! Jag har idag kopplat upp mig mot ny telefon- och internetleverantör! Äntligen är jag av med Telia och deras dyra, långvariga, nästan oändliga abonnemang! Jag har svettats floder över Telias långdragna abonnemang och betalat skjortan utan att få ut så mycket av det! Det har varit massor med avbrott på internet, dagligen, ibland halvtimmar i taget! Det är respektlöst mot kunderna, som ändå får betala för full tid! Skulle dom bry sig om man ringde upp och klagade? Näe, det tror jag inte! Nu har jag kopplat upp mig mot fiberkabel och hoppas slippa det elände som varit!

Jag sparar en hel del pengar på att slippa Telias räkningar! Abonnemanget hos den nya leverantören kostar bara hälften av abonnemang med telefon/internet hos Telia! Därför har jag beställt digitalkanaler hos den leverantör vi redan har via kabel-TV i föreningen där jag bor! Det nya telefon/internetabonnemanget och dom nya digitalkanalerna kostar mindre än vad jag betalar till Telia per månad! Jag får dessutom pengar över! 🙂 Man tror nästan inte det är sant! 🙂 Det betyder att det faktiskt är möjligt!

Dessutom är det så att jag måste betala hela nästa Teliafaktura fram till augusti även om mitt abonnemang tar slut den 16 juni, alltså nu på söndag! Fakturan har redan kommit! När jag har betalat denna faktura sägs det att dom betalar tillbaka det jag betalat för mycket, men jag undrar just om jag vågar tro på det! Dom kan ju lika gärna bryta denna faktura vid den 16 juni, så jag betalar faktiska kostnader i stället för att någon sedan ska sitta och räkna ut hur mycket jag ska få tillbaka! Ursäkta, men jag litar inte på myndigheter längre! Det finns väl bara en sak Telia är bra på – sko sig på folk! Jisses, vad jag är glad att det är över!!!

Nåja, jag är inte sorten som bråkar! Jag njuter av tanken på att få både telefon/internet och digital-TV för lägre summa än jag betalat för abonnemanget hos Telia! Och dessutom nästan en hundring över! Telias folk har även ringt och tjatat på mig att vara kvar som kund hos Telia! Ja, bara om det kostar mindre än 249 kr/månad så skulle jag ta det under övervägande, men det klarar dom inte! Jag vill heller inte ha deras abonnemang som nästan förlängs med ett år bara man pratar med dom! Man vågar ju inte ringa till slut!

Det enda jag har kvar hos Telia är mobiltelefonen! Med kontantkort! Min kostnad för detta är ca 300 kr/år, så det får vara så länge!

Här regnar det! Och blåser! Och blåser ännu häftigare! Och regnar ännu mer! Det har varit en typisk innedag idag med allt vad telefonsladdar och nya uppkopplingar handlar om! Vänligt folk hos supporten hos nya internetleverantören! Inga problem där!

Nu behöver min själ litet sol igen! Hoppas den är tillbaka snart!

 

~ av Ingegerd på 14 juni 2013.

Kommentera

 
