Ängsblommor!


HumleblomsterHumleblomster

När man går i ”guckuskogen” (där alla guckuskor växer) så finns det ju en mängd andra blommor, som i och för sig är lika vackra! Går man bara över diket så växer det stora grupper med humleblomster, en blomma jag är så förälskad i! Jag älskar färgerna, som är så vackra med både rosa och vinrött ton i ton! Det blåste en del, så jag misstänkte att det skulle vara svårt att få ett bra foto, men om man har tur ibland så fastnar bilden i precis rätta ögonblicket! Den här dagen hade jag tur!

SkogsnävaMidsommarblomster/Skogsnäva

Midsommarblomstret kallas också för skogsnäva! Nu blommar skogsnävorna överallt i stora grupper och färgar allt det gröna med sina underbara blålila färger! Färgen är ju så vacker, nästan indigo, den där blålila tonen, som nästan är en färg för sig. Jag gillar indigofärgen, precis min färg skulle jag säga! Jag skulle kunna tänka mig flera kläder i just den färgen! Inte alldeles lätt att hitta!

Sommaren har blivit litet svalare. Det har regnat en del och naturligtvis blåst, förstås! Mina blommor på balkongen får stå på golvet när det blåser! Jag vill inte att dom ska få alltför hård blåst eller regn på sig, då dom säkert inte mår så bra! Det ser ut att bli en fin dag till! Ja, växlande molnighet precis som dom senaste dagarna!

Idag blir det en del städning hos mig! Mattan i vardagsrummet är en riktig dammsamlare och det är stört omöjligt att få den fin med dammsugning! Nu ska den rullas ihop och skickas iväg till sophuset! Näe, ingen matta med litet ludd hos mig igen! Mattan jag väntar på är slätare och går att torka av med fuktig trasa! Det blir säkert mer lättarbetat med en slät matta när man har barnbarn, som bidrar till skräpet i mattan! 🙂 Den nya mattan är litet försenad, men nu kommer den endera dagen! Underbart!

Ta vara på sommaren riktigt ordentligt!

 

~ av Ingegerd på 11 juni 2013.

Kommentera

 
