Krumelurer!


KlängeKlänge

Idag blev det fint väder igen efter några dagar med regn! Då får man passa på att ge sig ut igen för att eventuellt hitta någon liten blomma! Tyvärr blåste det en del och då är det inte lätt att fota precis. Jag hittade några häckvicker och tog hem dom och satte i vas!

SpiralEtt till

Häckvicker

Så här ser häckvicker ut! Den är en klängväxt, som slänger ut sina klängen (som tentakler) och slingrar sig runt det som står i närheten! Blomman kan snåra in sig ganska ordentligt och kan vara nästan omöjlig att plocka. Nu tog jag in den bara för att det blåste. Normalt gillar jag inte att plocka in blommor om vädret är stilla och tillåter utomhusfotografering.

Vattennivån i Storsjön har ökat igen! Där jag och en av grabbarna gick häromdagen ligger numera under vatten. Han hittade en fossil och var överlycklig. I morgon ska jag låna den minsta grabben och hans önskemål är att gå där och titta också. Jag hoppas att vi får fint väder då också!

Vi håller väl tummarna för fortsatt soligt och varmt i vårt vackra land! 🙂

 

~ av Ingegerd på 06 juni 2013.

Kommentera

 
