Vår fantastiska sommar!


Apeln i blom

Apeln blommar

Sommaren har varit alldeles fantastisk så här långt! Och redan i maj dessutom! 🙂 Kanske får vi kompensation för förra årets sommar, som kändes väldigt solfattig och relativt sval! Jag lapar sol så gott jag kan! Det var längesedan jag kände mig så här nöjd med sommaren, solen och värmen! Nu gäller det att hänga med ute i naturen!

Aplarna på innergården där jag bor slog ut i helgen med dunder och brak och var nästan överblommade på en gång! Fotot tog jag igår och i förrgår var det bara någon enstaka blomma utslagen! Dom är lika ljuvligt vackra varje år när dom blommar! Jag har tagit massor med foton – jag bara tycker att dom är så fina!

Rönnen blommarRönnblommor

Inte långt ifrån aplarna står en rönn, som också slagit ut under helgen! Rönnen har massor med små gräddvita blommor i stora klasar och blommorna är fyllda med små underverk! Tänk er vilken underbar tid detta är! Måtte jag hinna med allt i år!

LCHF!

Jag har ätit enligt LCHF i två veckor nu! Jag går sakta neråt trots vispgrädde och riktigt god mat! Det är så skönt att känna att vikten rör sig neråt! Kanske är det därför jag känner mig litet gladare och mår riktigt bra! Jag börjar känna att energin kommer tillbaka och det passar ju bra i sommartider! Jag förstår nu att jag klarar mig alldeles utmärkt utan potatis, pasta, godis och bröd! Dom mackor jag unnar mig är någon Finn Crisp Original med rejält med smör och ost på! Jag har inte köpt någon frukt under den här tiden, men äter goda tomater och bär i stället! Omställningen har gått galant, måste jag säga! Inget sötsug, ingen hunger! Och nästan det bästa – jag växer sakta i min garderob igen! 🙂

Idag är det mulet och svalare ute, men solen ska komma tillbaka igen! Under tiden ska jag försöka få litet uträttat här hemma, då jag inte gör det minsta hemarbete när solen flödar från himlen!

Ta in sommaren med hela er själ!

 

~ av Ingegerd på 03 juni 2013.

2 svar to “Vår fantastiska sommar!”

  1. Jo nu är det sommar, det är verkligen härligt. Vädret klagar jag inte på än så länge i alla fall. Idag har det varit svalt och mulet men det är ju helt ok tycker jag. Grattis att du hittat en diet som funkar för dig, jag letar fortfarande 🙂

Kommentera

 
