Jag har ändrat mig!


Mycket läsvärd!

Det satt långt inne! Verkligen! Jag har haft väldigt svårt att tro på LCHF-”dieten”! Kan väl aldrig vara nyttigt! Oj, sååå mycket fett! Jag som trodde att jag åt nyttigt, men jag börjar misstänka att jag ätit rätt så fel egentligen! Jag har beställt boken ”Matrevolutionen” av Kostdoktorn.se och börjar förstå ett och annat! Jag fick boken i fredags och har läst halva ungefär! Och det är skrämmande vad myndigheter tutar i oss medborgare i detta land hur vi ska äta! I en del fall vet dom att det är fel, men är styrda av läkemedelsindustrin, som inbringar pengar för dom! Och så svårt att erkänna att dom har fel och hittar på undanflykter! Jag säger bara – läs boken och få en väldig massa insikt! Jag börjar förstå att jag ätit fel under många år och hittills bara sakta gått upp i vikt! Jag har ingen dramatisk övervikt och är villig att prova så jag får se vad som händer med mig! Och framför allt vad som händer med min IBS!

Jag har nu ätit enbart LCHF-mat denna vecka och faktiskt gått ner litet grann! Maten är godare, mer kärlek i, liksom! Eftersom jag inte är övertygad till 100 % så ska jag testa, säg ett halvår, för att se vad som händer! Jag behöver också lära mig mer! Det finns hur mycket som helst att läsa på internet! Jag har läst en hel del, samlat en del recept och lagt till en massa bland mina ”bokmärken”!

Häggen blommar

Det är en alldeles underbar tid här vid Storsjön! Häggarna blommar för fullt! Och här är många häggar, säkert av flera olika sorter, då några ännu bara har små knoppar och inte kommer blomma förrän litet senare! Finns det en bättre tid än den tid då häggen blommar? Jag är rent lyrisk av att försommaren är här med sin späda grönska!

Späd grönska

Vattennivån i Storsjön har stigit! Den låga vattennivån, där barnbarnen kunde slaska runt i leran förra helgen på Storsjöns botten, är förbi! Smältvattnet från fjällen har kommit och fyllt på så det börjar likna normalt mer och mer! Undrar just ändå om vattennivån i Storsjön kommer att bli som förr, då vi haft litet snö under vintern! Kanske blir det en sommar med en grundare Storsjön! Nåja, för varje gång det regnar så blir Storsjön litet djupare! 🙂

Näe, jag vill inte lura er till något! Bara läs boken ”Matrevolutionen” och bilda er en egen uppfattning! Boken kostade mig 59:- inkl frakten från Adlibris.com!

Gå ut i naturen och öppna era sinnen! 🙂

 

~ av Ingegerd på 26 maj 2013.

Kommentera

 
