Några krokus!


Strimmig

Några krokusar har börjat blomma på innergården där jag bor! Det är ett härligt vårtecken då dom nästan blommar bara snön försvunnit!

Blå

Skulle gärna också ha hittat en mörkblå krokus också, men icke!

Vita

Dom vita är riktigt vita med sitt gula innehåll!

Gula

Och så gula, förstås! Jag sitter just och tänker på att saffran kommer från ett slags krokusar, men jag kan inte tänka mig det enorma insamlandet av ståndare och pistillerna för att det ska räcka som krydda runt om i världen!

Jag väntar fortfarande på den goa vårvärmen! Sol, moln, blåst, någon snöby är vad vi haft dom senaste dagarna! Jag börjar tycka att blåsten är värst, inte så mycket snö/regn/hagel! Jag blir litet otålig när jag inte kan göra så mycket på balkongen ännu, men det är ju bara i början på maj ännu! I början på juni börjar man kunna göra det på allvar!

Tålamod, tålamod! Våren blir både skönare och mysigare om några veckor! Jag ser fram emot det!

 

~ av Ingegerd på 03 maj 2013.

4 svar to “Några krokus!”

  1. Och hos oss har råttor/sorkarna ätit upp varenda krokus! Blir så less! Hoppas det hjälper mot denna ohyra med katten! Hoppas du mår bra annars, fina foton på krokusar! Kram.

  2. Du är så skicklig med kameran, fina blombilder!

Kommentera

 
