Bad Hair Day!


Gräslök

Det är ju så här man känner sig ibland! Bad Hair Day har vi alla gått igenom! 🙂 Min gräslök är början på årets egenodling av grönsaker på balkongen! Jag har tänkt mig några fler grönsaker/kryddor i år, men ändå ha blommor förstås! En gräslök, i detta fall två plantor från ICA, kan ju växa till sig och bli riktigt stor och räcker väldigt länge! Och har man tur så kommer blommor också! Blommor som är underbara objekt för fotografering! Jag ska rensa denna planta litet grann! Den var hög och gänglig med torra strån, därav det hängande sättet! Hoppas den blir mer upprätt vartefter den växer!

Jag ska sätta fler kryddor på balkongen, men än så länge funderar jag på vilka jag ska välja! Först måste det vara kryddor jag tycker om, så salvia hoppar jag över! Kanske! Jag gillar ju blommorna, men inte smaken av salvia! Får se hur det blir! Jag ska pilla ur fröna från en spetspaprika och så i kruka! Kanske kan jag få egna paprikor så småningom, spetspaprikor som är så goda! Nåja, det kostar inte många ören att prova! Oregano blir det nog också! Oregano har ju så vackra blommor! Jag kan ju torka oreganon till mina pizzabullar jag bakar under vintern! Jag har även en rosmarin i köksfönstret! Den har stått där ett tag och ser litet lagom ledsen ut! Kanske ska jag plantera om den och sätta den bredvid gräslöken! Detta är bara början!

Trist är väl bara att det alltid blåser numera! Idag är det visserligen lugnt och då mår ju växterna bra, men när det blåser som värst är det jobbigt för mina växter på balkongen! Då ställer jag ner alla på balkonggolvet och väntar till blåsten är över! Det blir väl så när man bor vid Storsjöns rand!

Ut med er allihopa! Fånga våren antingen i era sinnen eller via kamera! Njut av den tid som stundar!

 

~ av Ingegerd på 26 april 2013.

Kommentera

 
