Mera vår!


Ampel

Turligt nog är våren här till slut även om det är både blåsigt, regnigt och kyligt! Men skam den som ger sig! I vintras fick jag en blomstercheck till födelsedagen och nu, äntligen blev det av att köpa något för den. Jag hittade dessa vita amplar med vad jag tror är hornvioler i underbara färger! Vita amplar har jag varit på jakt efter att ha för kommande idéer!

En till

Amplarna står ännu inte på sin slutgiltiga plats! Det blåser ordentligt så nu står dom på balkonggolvet för att inte blåsa sönder alldeles!

IMG_2025 IMG_2027 IMG_2031 IMG_2035 IMG_2042

Här kom fotona väldigt tätt, men OK då! Jag laddade upp flera stycken på en gång och är man litet lat så får man väl stå för det! I ampeln med dom rosa hornviolerna är det två sorter litet olika i tonen, en mörkare med starkare mönster och en ljusrosa, blek men skön liten blomma! I den ampeln med blå blommor är det samma färgton på alla, men framför allt passar amplarna väldigt bra ihop! Nu väntar jag bara på skönare väder så ska jag göra i ordning på balkongen för sommaren!

Jag har storhandlat idag och fått hem det allra mesta! Nu klarar jag mig rätt så länge vad beträffar kyckling, köttfärs och frysta grönsaker! En del färska grönsaker har jag ju köpt förstås, men dom måste fyllas på framöver! Nu känner jag mig nöjd! Jag har nystädad kyl, som är uppfylld med färsk, god mat! Jag behöver inte handla den kommande veckan i alla fall! Då får jag tid för roligare saker! Som turer ut i naturen!

Nu väntar jag bara på mera vår, förstås! Men jag räknar med aprilväder en tid till!

 

~ av Ingegerd på 24 april 2013.

Kommentera

 
