Bäst-före-datum…


...passerat

… är passerat! Jag gillar tulpaner har jag kommit på, men inte av den orsaken andra gillar tulpaner! Jag gillar dom bäst när dom har passerat bäst-före-datum! Jodå, färska tulpaner är superfina, krispiga och har underbara färger! Jag köper tulpaner några gånger under senvintern/våren och fotar en hel del! När så tulpanerna har stått upp till en vecka, vatten påfyllt flera gånger, kronbladen breder ut sig och börjar luta neråt, så är dom mina ögon fortfarande vackra! För min del är dom nästan vackrast! Jag tycker detaljerna i fotot här ovan är suveränt vackra! Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att göra en förstoring på denna tulpan!

I övrigt väntar jag mest på vårens mera allvarliga ankomst. Det är kallt på nätterna, men töar fint i solen på dagarna! Gångvägar och gator är i stort sett snöfria, det rinner smältvatten överallt, solen lyser, men det är en bit kvar innan vårvärmen kommer! Visst är det skönt i solen bara man är påklädd! Det är gott om snö kvar på gräsmarker för att inte tala om alla rätt så höga snövallar! Men OK, så länge det smälter så är det bra! Det närmar sig att byta däck på bilen, men jag väntar nog någon vecka till!

Min IBS och Iberogast! Jag tar fortfarande Iberogast och det känns bra, men jag tror att jag har drabbats av magkatarr, som jag har rätt så ont av! När jag tänker efter så hade jag det förra året vid ungefär samma tid också, men jag lyckades vända det efter en tid! Nu när jag vet vad det är så rättar jag mig efter det! Jag tror min kropp är rätt så sur, jag tar pH-kalk varje dag, som ska göra min kropp mera basisk. Det tar lång tid, ca 2 månader, men jag ger inte upp! Huvudsaken är att sommaren blir bra!

Jag önskar er alla en fin fortsättning på våren!

 

~ av Ingegerd på 11 april 2013.

2 svar to “Bäst-före-datum…”

  1. En superfin bild Ingegerd..
    Vi som har kroniska sjukdomar kanske känner av det värre på våren. För min egen del är det så, fast man tycker det borde vara tvärtom, jag blir så glad när ljuset kommer tillbaka men kroppen verkar reagera tvärtom, det är ju jättekonstigt faktiskt! Dessutom är jag extremt trött, märkligt!

    • Tack igen, Marit! Det gör ont att höra att du har mera ont så här års! 😦 Jag hoppas ändå att du ska hämta dig och få en alldeles fantastisk sommar! 🙂

Kommentera

 
