Tulipaner!


Papegojtulpaner

Gårdagen var en väääldigt avlång dag för mig! Jag blir deppig när magen slår ut mig totalt! Och våren låter vänta på sig även om vårtecknen börjar hopa sig med mera sol, mera värme, mera tö och slaskiga gator! Helt underbart! Men jag längtar efter att det är snöfritt ute i naturen, så jag kan börja leta blommor! Det är en bit kvar till dess! Det blev en tur till ICA i stället. Jag bunkrade frukt och grönsaker och hittade en bukett papegojtulpaner!

Papegojtulpan

Dessa vackra tulpaner står på mitt köksbord och lyser upp! Färgen är alldeles röd, nästan mörkt lackröd! Det är en av få gånger jag lyckats hitta papegojtulpaner, som ju är mer krusiga i kanterna! Jag blev så glad och det gjorde min dag litet roligare!

Min IBS har spårat ur totalt och jag tror jag vet varför! Jag köpte och åt godis på påskafton och nu vet jag att det skulle jag inte ha gjort! Jag har avhållit mig från godis en längre tid och då får man väl något slags uppdämt behov, som bara måste tillfredsställas! Nåja, nu vet jag att jag nog bör hålla mig till choklad av det litet finare slaget! Känns gott och lyxigt, men är inte alls lika gott som lakritsbåtar! 😦

Solen lyser även idag! Som det varit sista tiden så lyser alltid solen över Storsjön och det är så underbart! Hoppas solen lyser på er andra också! 🙂

~ av Ingegerd på 02 april 2013.

2 svar to “Tulipaner!”

  1. Ja papegojtulpaner är speciella och fina!

Kommentera

 
