Hjärtan!


Lyckliga Lotta

Lyckliga Lotta

Min Lyckliga Lotta är fullt av hjärtan! Kronbladen är små hjärtan ihopfogade till en underbar blomma! Jag har inte tänkt på det tidigare, men såg det igår när jag fotade mina blommor! Visst är det vackert?!

Hjärta

Hjärta

Baksidan på ett kronbladen är precis som ett hjärta! Vackert, eller hur?

Pytteliten

Phalaenopsis equestris rosea

Min lilla orkidé, Phalaenopsis equestris rosea, har tagit nya tag och blommar om på samma stängel som tidigare. Där kom också en ny stängel med knoppar mitt på den gamla stängeln och nu har knopparna slagit ut! Underbara små orkidéblommor runt 2,5 cm mellan vingspetsarna! Jag tycker den är helt underbar! Det är ju trevligt när en tidigare stängel får en stängel på mitten och den blommar om med små skira blommor!

Våren närmar sig! Nu känns det litet närmare när det bara är -3 på morgonen och inte -23 som för några dagar sedan! Jag börjar tänka litet på vad jag vill ha på balkongen i år. Jag ska sätta några frön, men jag köper säkert några sticklingar också! Så härligt det ska bli när balkongen är iordninggjord och man kan sitta där och bara ha det skönt!

Ha det så gott!

 

~ av Ingegerd på 26 mars 2013.

Kommentera

 
