Trevlig helg!


Liten orkidé

Vi har haft vårväder med sol och blida i nästan en vecka! Man känner genast att våren närmar sig även om det kommer vinter igen! Idag är vintern tillbaka med snöoväder! Folk varnas också för att ge sig ut i onödan! Det kommer att bli besvärligt på vägarna! Det blir nog en bakdag idag!

Denna lilla orkidé har blommat en tid och alla blommor hann vissna och falla av! Så kom det några knoppar längst ut på stängeln och nu har en liten blomma slagit ut igen! Det är en Phalaenopsis equestris rosea, som har små blommor, bara 1,5 cm mellan vingspetsarna! Den har fått litet extra omvårdnad, en knopp till är på väg och stängeln har en liten ny stängel mitt på! Trevligt!

Min IBS: Jag har fortsatt ta Iberogastdropparna varje kväll! Fortfarande bara 8 droppar i taget en gång om dagen! Och mitt liv har blivit litet bättre även om jag fortfarande känner av magen varje dag, men inte lika eländigt som förut! Det är litet lättare att ge sig ut och det är helt underbart! 🙂

Jag hoppas ni alla mår bra och önskar er en riktigt skön helg!

 

~ av Ingegerd på 02 mars 2013.

2 svar to “Trevlig helg!”

  1. Ja det är kontraster i vädret, ena dagen milt och nästa kallt. Men jag känner verkligen att jag tankar energi dom där soliga milda dagarna. Man suger i sig solskenet känns det som 🙂

    • Tack, Marit! Här hade vi världens busväder i helgen som var! Nu har vi nån plusgrad, litet tö, men ändå har det snöat hela dagen! 🙂

Kommentera

 
