Gråa, sköna söndag!


Snö ute, visset inne

Det är söndag förmiddag och hos mig är det helgrått utanför fönstren! Det snöar för fjärde dagen i rad! Det snöar små, små stjärnor, som är så svåra att fånga på bild! Ja, eller det kanske är jag som inte kan! Helst skulle jag vilja ta riktiga närbilder på alla små stjärnor, några i taget! Och inne har födelsedagstulpanerna gjort sitt! Men jag gillar även vissna tulpaner! Jag tycker att det finns en stor skönhet även i tulpanerna när kronbladen har lagt sig eller fallit av!

Vissna men sköna

Jag har inga särskilda planer idag utan blev sittande vid datorn och lekte en stund med PhotoScape och PowerPoint! Ibland fixar jag en del med mina foton, men dom fotona hamnar aldrig i bloggen. Jag har tänkt att lära mig PhotoShop Elements i år, men det går väldigt trögt! Puh, det kommer ta tid! I PhotoScape (som är litet lättare) lägger jag på nån ram eller hittar på något annat, men själva fotona ändrar jag inte.

Min vårlängtan börjar stiga en aning efter all snö och kyla! Idag är det i och för sig rätt så skönt ute, ca -11 idag! Vi har haft uppåt/neråt -20 i veckan och då  blir promenaderna inte så långa. I februari får vi säkert räkna med fortsatt rejäl kyla, därefter kanske kylan inte blir så hård. Jag hoppas dock att solen tittar fram snart igen! Jag längtar efter mera sol!

Jag önskar er alla en riktigt skön kommande vecka!

~ av Ingegerd på 10 februari 2013.

2 svar to “Gråa, sköna söndag!”

  1. Åh vilken skir och vacker bild, gillar verkligen den nedre bilden här!
    Ha en härlig vecka du också.. kram på dig!

Kommentera

 
