Adjö Telia!


Telia

Eget foto för drygt ett år sedan!

Igår sade jag upp mina abonnemang hos Telia! Snart är det slut på allt strul! Nu är det bara uppsägningstiden kvar och den är lång nog! Och dyr! Måste påpeka att killen i Kundtjänst jag pratade med igår var otroligt kundvänlig, berättade precis hur det låg till! Heder åt den mannen! 🙂

Telia digital-TV sade jag upp för drygt ett och ett halvt år sedan. Har inte haft digital-TV (av något slag) sedan dess. Abonnemangen är på tok för dyra och det är svettigt för en ensam pensionär att klara dom dryga kostnaderna, som Telia har. Det var dessutom en väldig massa strul vid installationen av digital-TV, som Telia kunde ha hjälpt mig med på ett betydligt kundvändligare sätt. Nåja, det är som det är med Telia. Hade det skötts rätt så hade jag sluppit betala ett extra år för bredbandet! Men Telia behöver väl mina pengar!

I höstas (september 2012) ringde jag Telias kundtjänst för att säga upp mina avtal och den mannen (lät otroligt ointresserad) sa med slö röst att jag inte kunde säga upp nåt utan skulle betala för digital-TV ända till juni 2013. Jaha, men jag hade ju sagt upp det redan vid nyåret 2011/2012!!!!! Joho, sa han med totalt ointresse, det är ett komboabonnemang, som inte går ut förrän juni 2013! Den trevlige mannen igår förklarade att jag inte betalar för något TV-abonnemang utan det är telefonabonnemanget, som kostar så mycket! Jisses!!! Och jag som nästan aldrig ringer!! Det är alltså bara abonnemanget!!!!! Huvva!

Den vänliga mannen vid Telias kundtjänst var ett mycket trevligt exempel på hur kunderna borde bemötas. Heder åt honom, Telia!!!!! 🙂 Han hjälpte mig att kolla hur det egentligen var med kostnaderna. Nu är allt hos Telia uppsagt!! Jippey!

Min nästa bredbandleverantör kopplar jag in i början av juni, så jag ser att det fungerar. Allt är redan indraget i lägenheten med fiberkablar, som husföreningen har låtit dra in i alla lägenheter/hus i hela området. Det innebär att jag får bredbandstelefoni för hela 249 kr per månad. Det är ungefär en tredjedel av vad jag betalar hos Telia!!!! Jag kommer att spara ca 6000 kronor per år (då får jag råd med bilförsäkringen igen) och jag kommer ju inte att ringa mer än jag gör nu. Jag behöver inte ringa mer, helt enkelt! Mina samtalskostnader brukar gå på ca 25 kr per månad! 🙂

Ha det så gott i vintern!

 

~ av Ingegerd på 24 januari 2013.

2 svar to “Adjö Telia!”

  1. Hallå Ingegerd, jag blev så förvånad när jag läste ditt inlägg, 249 kr/mån för bredbandstelefoni är ju jättedyrt. Vi har Telias bredbandstelefoni och betalar 65 kr/mån för det abonnemanget, det brukar bli 100-140 kr/mån inkl. allt vi ringer med hemtelefonen!

    • Tack, Marit! Med digital-TV och ADSL har jag betalat ca 10000 per år och jag har gått på knä med kostnaderna. Jag betalar fortfarande dyra pengar för telefonabonnemanget, bredbandet och mina futtiga samtalspengar, utslaget per månad blir det ca nästan 700 per månad. 😦

Kommentera

 
