Våren är här?!


Köksfönstret

Äntligen är julgardinen borta! Jag har fått hem gardinen jag köpte för en väldigt billig penning via Tradera och idag på morgonen satte jag upp den. Det blev nästan litet vårlikt med den gardinen mot ljuset. Samtidigt flyttade jag om några ljusslingor. Ljusslingor kan jag ha uppe året runt, men tänder dom inte mitt i sommaren. Denna orangeröda slinga passade så bra till den nya gardinen! Det blev ett litet vårtecken på något vis och jag är så nöjd!

Tidig morgon

I morse tog jag detta vinterfoto precis när gryningen börjat anas. Träden utanför min balkong är så vackra med all snö och rimfrost särskilt mot den mörka himlen. Det är ju så trots allt att vintern håller oss i ett rejält järngrepp med både snö och rejäl kyla. Idag är det -19 grader. Vädergudarna påstår att vi ska få sol idag, men det är då helmulet ännu så länge. Jag ska i alla fall ut en sväng efter lunch så jag får litet frisk luft!

Helgen närmar sig! Ta vara på ledigheten och njut av vintern!

 

~ av Ingegerd på 17 januari 2013.

2 svar to “Våren är här?!”

  1. Härligt med framtidstro på våren tycker jag! 😀 Annars är det ju som du säger vinter med stora bokstäver. Men en otroligt vacker vinter just nu. Tycker det är superfint ute nu. Det blev ju sol på eftermiddagen faktiskt, och har du sett vad ljust det blivit på eftermiddagen?

    • Tack! Jo, jag vill se litet framåt. Jag längtar efter våren, men inte lika intensivt som förra året. Kanske längtar man litet mer in i februari. Men det är ju så fint ute och jag njuter sååå av allt vackert! Min själ mår bra av allt detta vackra! Det är till och med skönt att gå en promenad bara för att det är så fint! Det blev kallt om kinderna, men det är OK! Vi går mot ljusare tider och det är rätt så skönt! 🙂

Kommentera

 
