Kung Bore och Rimfrostälvorna


Kung Bore spelade ett spratt igår kväll! Diset lade sig tätt över Storsjöbygden och man såg inte över till andra sidan! Jag försökte se i lyktornas sken vad som var på gång, men jag kunde bara ana diset! I morse när jag vaknade dansade Rimfrostälvorna över hela området och klädde allt i rimfrost. Jag var en snabbsväng till affären, sen gick jag ut med kameran för att försöka fånga allt det vackra! Och se så det ser ut hos mig idag!

Många av fotona har en blå vinterton, som jag gillar så mycket! Det är inget jag får till med något redigeringsprogram efteråt, utan det blåa ljuset liksom bara finns där. Man ser det inte förrän bilderna finns i datorn!

Nu är det eftermiddag och Rimfrostälvorna har farit vidare. Vädret är klart igen! På himlen finns några blåa gluggar, som påminner om att solen är nånstans där bakom.

I kväll kommer M-a, min tolvåriga dotterdotter, hit! Hon har beställt tjejkväll med mys och särskilt har hon önskat sig att få massage! Och det har jag lovat! Lämplig olja framletad och mysig handduk att ligga på! Hon gillar min säng så jag tänkte vi skulle hålla till där! Det ska bli spännande att höra efteråt vad hon tycker! Jag tror att hon kommer att känna sig jätteskön! Kanske gör jag också en kladdkaka, som vi njuter av. Godis och läsk köper jag inte längre, men en och annan go´kaka kan jag ju göra! Det kan ju bli nån film som hon väljer också! Hon brukar gå hem väldigt nöjd härifrån!

Jag önskar er alla en god fortsättning på helgerna!

~ av Ingegerd på 02 januari 2013.

4 svar to “Kung Bore och Rimfrostälvorna”

  1. Otroligt fina bilder mamma! Hälsa min härliga systerdotter. Kramar till er!

  2. Vilka fina rimfrostsfoton, magnifika!

Kommentera

 
