Gott Nytt År!


Gott Nytt År!

Julhelgen har varit lugn och fridfull! Vi har haft snöoväder i ett par dagar med blåst och tät yrsnö! Och idag är det plusgrader ute! Det känns väldigt fel, faktiskt. Vi kunde väl fortsätta få några minusgrader ett tag till. Nåja vintern kommer väl säkert tillbaka. Nu är det bara väldigt halt och då är jag försiktig att gå ut!

Jag har ägnat dagen idag åt brödbak! Jag har märkt att hembakat bröd (i detta fall grahamsfrallor) är otroligt gott och väldigt billigt! Man får inte så mycket bröd från affären för samma pris! Nu är det ju roligt att baka så jag kommer fortsätta och baka litet av varje!

Det gångna året har varit rätt så bra! Ja, förutom den mulna, regniga och relativt svala sommaren! Måtte det inte upprepas! Nyårslöften brukar jag inge ge, men jag ska tänka litet mer på min hälsa under kommande år! Och se till att jag får bra mat till så låga priser som möjligt! Det ska bli spännande! Litet av en utmaning! Jag ska fortsätta fotografera förstås, men jag ska också försöka lära mig Photoshop hjälpligt! Bara för att jag gillar att jobba med dator och foton. Mina blomsterfoton tänker jag inte göra något åt, men Photoshop kan ju vara kul att kunna till andra saker.

Naturligt önskar jag särskilt mina barn med sina halvor och alla mina barnbarn ett riktigt Gott och Mysigt år!

Jag önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR med god hälsa! Hoppas det bara händer roliga, trivsamma saker och att vi får en kanonsommar! Kom ihåg – på nyårsdagen är vi en månad närmare våren! 🙂

 

~ av Ingegerd på 30 december 2012.

4 svar to “Gott Nytt År!”

  1. Önskar dig detsamma, älskade mamma! ❤

  2. Detsamma för dig.

Kommentera

 
