Julen är här!


Kyrkan i vinterskrud

Julafton är här! Det snöar litet lagom ute och är bara -7 grader kallt! Det är alldeles tyst och stilla. Folk tar nog en lugn morgon innan träffar med släkt och bekanta drar igång. Jag har gjort många julkort i år! Jag gillar att sitta vid datorn och prova mig fram och se vad jag kan få till!

Julkort 2012

Jag önskar er alla en riktigt GOD JUL! En god jul med lagom med mat, lagom med väder, lagom med paket, helt utan stress, men massor av gemenskap!

Jag måste också testa hur det är med e-mail till Himlen igen! Jag har mailat dit tidigare!

”Hej, Hjärtebarnbarnet!

Jag vill önska dig en GOD JUL med en jättekram också! Det hade ju varit bra mycket roligare om du hade varit kvar här nere hos oss! Vi saknar dig riktigt ordentligt och vi pratar om dig väldigt ofta! Idag ska jag fira jul med din familj! Om du visste hur hispiga dina syskon är!   Igår pratade jag med M-s i telefon och det lät som om han skulle spricka! Dom älskar att få paket och ta in granen och göra fint! Jag har en känsla av att Mamsen städar och fixar och så kommer dina syskon strax efter och skräpar ner igen! 🙂 I jul ska dom sova över hos mig också, en i taget! Det är M-as tur först och vi ska ha en mysig tjejkväll! Om det gick att ordna skulle du jättegärna få sova över hos mig också! Vi har ju massor att ta igen och prata om! Du har ju hunnit bli tonåring!

Jag har tänt ljus i din fina gravlykta, som står på min balkong! Jag har ställt en tomte intill lyktan! Den lyser så fint! Det lyser i en annan lykta som står där också! Och så min islykta lyser igen!

Jag hoppas att ni har litet jul i Himlen också! Ni är ju så många där uppe, som försvann alldeles för tidigt från oss här nere! Jag vet att du inte är ensam i alla fall! Dom vuxna kanske kan ordna en julfest för er så ni också få känna hur trevligt det är med jul!

GOD JUL och stor julkram till dig, min Älskling! Egentligen är du med oss hela tiden! Jag hör av mig igen!

Mormor”

~ av Ingegerd på 24 december 2012.

Kommentera

 
