Tredje Advent


Tredje Advent

Godmorgon på er alla! Jag önskar er en riktigt skön dag, den Tredje Söndagen i Advent! Julen närmar sig, men vi har säkert litet pyssel kvar att göra!

Jag är klar med alla julklappar! I morgon ska dom postas! Julkorten är redan postade. Idag ska jag baka litet till! Och så måste jag se till mina orkidéer! Dom behöver vattnas och pysslas om litet. Jag vill ju så gärna att dom ska må bra! En orkidé jag köpt via Tradera är redan i orkidéhimlen. 😦 Med sorg i hjärtat måste jag nog slänga den! Det är inget som säger att den kommer att ta sig igen.

Snösvängen har just vaknat här i mitt område! Det har snöat konstant i två dagar, dock inga sådana mängder som söderöver i landet! Men nu måste man pulsa sig fram och det blir jobbigt i längden! Och det är inte lika kallt längre! Bara någon enstaka minusgrad, faktiskt! Måtte det inte bli blidväder till jul! Det får gärna vara några minusgrader så den vackra, vita snön stannar!

Det hör till i advent att gå en sväng runt området och titta på alla ljus och slingor som folk sätter i sina fönster och trädgårdar! Alla söker ljuset i olika former och jag tycker det är så vackert!

Om ni ger er ut så var försiktig, både med bil och kropp! Inga brutna ben nu eller köra fast med bilen nånstans! Ta´t lugnt! 🙂

 

~ av Ingegerd på 16 december 2012.

2 svar to “Tredje Advent”

  1. Tycker så mycket om din mysiga blogg Ingegerd. Kramar

Kommentera

 
