Amaryllis


Amaryllis 2012

Årets amaryllis, en rosa med vita stråk in mot mitten

Idag blir det bara några korta rader! Jag vill bara visa mina amaryllisar (hm, heter dom så i plural?)! Jag brukar köpa en strax före varje jul, dels är dom så vackra, dels får jag något riktigt fint att fotografera! Man pysslar, ställer dom mot olika bakgrund, bredvid något juligt eller bara rätt upp och ner!

Amaryllis 2011

Amaryllisen år 2011, riktigt mörkröd

Här är amaryllisen från förra året, en riktigt mörkröd amaryllis! Den var det nog något fel på för den föll ihop, stjälken bara vek sig och jag förstod att den hade inget liv efter jul! Men vacker var den så länge det varade!

Här är fortfarande ca -15 kallgrader! Vi har haft en del sol och vackra solnedgångar! Vintern blir inte så mörk med solens närvaro! Och det är mycket trevligare med vinterpromenader i solen! Det blir riktigt kallt i ansiktet, men i övrigt är det riktigt skönt!

Ni tar det väl lugnt på rakan emot julafton?! Stressa inte, det blir jul ändå!

 

~ av Ingegerd på 14 december 2012.

Kommentera

 
