Det milda ljuset!


Den lilla stugan

Den lilla stugan ligger strax nedanför min port

Igår hade vi -23 grader kallt! Det var ett alldeles fantastiskt väder med sol och gnistrande snö! Efter att ha tagit promenaden till affären kände jag mig tvungen att ge mig ut med kameran för att föreviga det vackra vädret! Och inte ett moln på den väldigt blåa himlen! Vad jag inte såg när jag var ute var det alldeles underbara ljuset, som syntes först när jag laddat in fotona i datorn! Alla foton fick en mild guldton över sig! Vilken överraskning! Alla foton är klickbara!

Vy mot Storsjön

Alla foton fick en guldton, som jag blev överraskad av! Som detta foto ner mot Storsjön!

Snåren där rådjuren bor

I denna skogsdunge bor rådjuren, som vi kan se spår av överallt!

Spår på Storsjön

Trots att Storsjön bara varit isbelagd några dagar är det spår kors och tvärs över isen!

Guld i det frusna gräset

Detta foto blev min favorit! Ser ni allt guld i det frusna gräset?!

Snötyngd

En liten snötyngd tall!

Jag har inte lyckats få så vackert tonade foton av vintern tidigare! Himlen var blå och alldeles klar så jag trodde att jag skulle få väldigt vita foton! Men icke!

Idag är det runt -13, litet mera lagom temperatur! Vi har lagom med snö! Vintern är precis lagom här!

Julpysslet fortsätter i lagom takt idag också!

 

~ av Ingegerd på 12 december 2012.

2 svar to “Det milda ljuset!”

  1. Så fina vinterbilder!
    Visst såg du rätt ang. min tomtebild, den är tagen mittemot abf-huset i Arjeplog!

    • Tack, Marit! Inte visste jag att det låg en kåta vid ABF-huset. Men jag har ju inte varit där på ca 2 år! Den kåtan jag tänkte på ligger mitt emot Vaukagården/Gamla Nomadskolan!
      Kram!

Kommentera

 
