Andra Advent!


Andra Advent

Godmorgon! Idag är det Andra söndagen i Advent! Jag har tänt två ljus! Jag har ingen vanlig adventsljusstake, då jag bara använder värmeljus numera! Jag gör ett eget litet arrangemang och, tänk, det blir advent ändå! Jag tar litet av vad jag har i advents/julväg och gör något alldeles eget! Det blev många foton innan jag blev nöjd!

Vintern är här! I veckan var det rätt så kallt, -19 som kallast, tror jag! Det har snöat sakta och fint i flera dagar! Allting är så vitt och luddigt ute! Vi har också fått några solstrålar och då blir ju vintervärlden ännu vackrare! Jag har kommit på att jag gillar den riktiga vintern med kallgrader, snö och litet sol! Igår tog jag promenaden till affären i ca -10 grader med ryggsäcken på ryggen. Jag behövde mera mjöl och litet annat. Ryggsäcken blev rätt så tung och ändå tog jag omvägen hemåt bara för att det var så skönt. Det blev litet extra work-out att pulsa i snön med tung ryggsäck, men åh, så skönt det var!

Julpysslet fortsätter här hemma! Idag blir det inslagning av paket till barnbarnen i Jakan! Kanske blir det bullbak också! Vi får väl se! Jag bakade smörgåsgifflar i veckan och dom är så grymt goda! Dom kanske inte räcker till jul, så jag måste baka flera!

Jag önskar er alla en skön vecka på vägen mot Tredje söndagen i Advent! 🙂

~ av Ingegerd på 09 december 2012.

2 svar to “Andra Advent!”

  1. Jättefint arrangemang ju! Det är ju himla skönt att vi kan få välja själv hur vi vill ha det, eller hur?! 😀
    Hoppas allt är bra med dig. Vi har ju äntligen fått lite vitt på marken. Tycker faktiskt livet blir lite ljusare och lättare då, även om jag egentligen är en sommarmänniska! Kram

    • Tack, Monica! Ja, man gör ju litet som man vill vid min ålder! 🙂
      Jag gillar snön och måttligt med kallgrader. Att gå ut och promenera är riktigt mysigt, mycket bättre än dom regngrå dagarna vi hade tidigare. Jag var mest inomhus! Och, jag är också sommarmänniska! 😀

Kommentera

 
