Första Advent!


1a advent m grön ram

Vi vaknade idag till årets Första Advent! Jag har haft lille M-x sovande här i natt. I morse åt vi frukost framför TV´n, vilket han tycker är högtid. Advent är den tid då vi vuxna sliter som djur för att ge barn och barnbarn en fin jul och barnen börjar se fram emot julafton och ledighet. Man tänder en massa ljus, det är kallt utomhus och man myser litet extra inomhus. Här lyser många ljus och ljusslingor, som lyser upp! Det börjar närma sig jul i mitt hus! Litet längre fram ska barnbarnen få göra julfint hos mig. Dom sätter ut tomtar och annat på sitt vis, vi sätter kristyr på stora pepparkakor och fikar med tända ljus!

Jag har ingen riktig adventsstake så jag har ordnat något liknande! Jag har ordnat till något riktigt eget! Man måste ju inte vara som alla andra! Det gick åt många foton innan jag blev nöjd. Och så fixade jag till fotona litet i både PhotoScape och PowerPoint! Jag som tycker sånt är så roligt! Själva fotot har jag inte ändrat på något vis.

Det är -16 grader ute och det faller lätt snö, som verkar falla tätare och tätare. Vi har inte haft någon vidare vinter hittills, men det är ju skönt om det börjar ordna till sig med snö, som gör att det blir så mycket ljusare utomhus.

Igår kväll provade jag att göra egna chips och det blev inte så tokigt. Jag ska ändra litet till nästa gång jag provar så kanske dom blir ännu bättre! Det var ganska enkelt faktiskt!

Jag önskar er alla en riktigt skön Första Advent! Hoppas den kommande veckan blir härlig för er alla!

~ av Ingegerd på 02 december 2012.

Kommentera

 
