Vill ha vinter!


Snöklädd hägg för något år sedan

Nu är jag less fast tvärtom! Oftast tycker jag, åtminstone framåt vårkanten, att nu kan vintern gott vara över! I år har den inte kommit ännu! Det är ungefär samma väder som i somras, bara någon minusgrad, som gör att man klär på sig litet mer! Jo, dom sista dagarna har marken blivit försiktigt vitpudrad, men det räcker inte. Grässtråna sticker upp fortfarande och det är så genomsupergrått utomhus!

Snöklädd buske i solsken också för något åt sedan

Eller det kunde ju vara vinterfint och sol samtidigt! Det är ju så otroligt vackert! Det är så mysigt att gå ut och promenera och titta på allt det vackra som vintern skapar! Går man ut och fotar nu så blir alla foton svartvita trots att kameran gör färgfoton! 🙂

Men det är klart, det närmar sig Advent, Lucia och jul och det betyder att en och annan ljusslinga har kommit upp. Jo, jag vet att det är tidigt, men det är mest för att hålla mörkret borta! Vad jag förstår av några vänner på Facebook är det fler som gillar ljusslingor litet så här i förväg. Jag har slagit in en del julklappar, men saknar etiketter ännu! Jag funderar på att göra egna, men jag ska kolla på etiketter när väl ICA har fått in några. Det finns inga ännu!

Jag ser i husen mitt över att flera har lysande adventsstjärnor och ljusstakar, men riktigt så långt har jag inte kommit. Ljusstaken står visserligen i köksfönstret, men jag tänder inte förrän på lördag. Min stjärna står kvar i sin kartong ännu. Nån måtta får det vara på att ta ut julen i förväg!

Stressa inte inför julen! Det blir jul ändå och det brukar bli så bra ändå! 🙂

~ av Ingegerd på 28 november 2012.

2 svar to “Vill ha vinter!”

  1. Javisst är det härligt med dom där gnistrande vinterdagarna, här har vi faktiskt fått ordentliga minusgrader nu. Även ett lager sån där superlätt pudersnö, det passar ju perfekt nu när det är första advent!

Kommentera

 
