Fototriss del 196: Portar/dörrar


Detta var inte helt lätt! Vädret var idag väldigt mulet och disigt och med dålig kännedom om området så blev veckans fototriss så här!


Här har vi den vackra portalen och porten som välkomnar oss in i Brunflo kyrka!

Jämtlands järnvägsmuséum

Dessa dörrar tillhör Jämtlands järnvägsmuséum, som ligger intill stationen i Brunflo. Detta måste vara ett av de minsta järnvägsmuséerna i Sverige, men jag tycker ändå att det lilla huset ser så inbjudande ut! Ingen storslagenhet här inte!

Tvärs över gatan vid kyrkan ligger denna byggnad med sina vackra dubbeldörrar! Jag skulle tro att gräsklippare och annat som behövs för vård av kyrkogården förvaras inne i detta hus, som mest påminner om en lada!

Att vara med i Fototriss har varit väldigt stimulerande! Jag har fått ett fantastiskt gensvar, men framför allt har jag ännu en gång fått se så många foton av duktiga fotografer! Jag har lärt mig se litet annorlunda på hur man kan tänka när man fotar! En underbar fotoskola!

Fler bidrag till Fototriss hittar du här!

 

~ av Ingegerd på 05 november 2012.

18 svar to “Fototriss del 196: Portar/dörrar”

  1. Brunflo verkar vara en vacker plats. Fina bilder

  2. Vilket mysigt litet stationshus!! Jättefina dörrar! Och en mycket utsirad port!

  3. Vilken vacker ingång på översta bilden, håller med dig, fototrissen är verkligen roligt att vara med i!

  4. Vilket fint djup i första bilden.

  5. Finfina dörrar och portar! Men inte var det så himla lätt heller? Det finns ju såååå många fina dörrar, och att välja ut vilka man ville lägga ut på trissen tyckte jag var svårt. I efterhand ångrar jag mig lite och undrar om jag inte skulle valt andra dörrar! Skulle nog behöva köra samma tema ett par gånger till tror jag! 😀
    Kram.

    • Tack, Monica! Ja, jag tyckte det var litet svårt! Och man kan inte stanna med bilen hur som helst heller! Och så var det väldigt kallt om fingrarna!

  6. Gillar din triss! Väldigt olika dörrar/portar men ändå hänger de liksom ihop tack vare din text! Och visst verkar Fototriss kul, jag är nybörjare på det här men tycker det är hur kul som helst.

  7. Fin triss med variation! Gillar framför allt perspektivet i den första, med dörren inramad av portalen – snyggt gjort! 🙂

  8. Är väldigt svag för gamla kyrkor så första fotot blir mitt absolute favvo!

  9. Väldigt fina dörrar som du har fotat av. Kyrkor brukar ju ha pampiga och fina portar. Ha en fin dag! 🙂

Kommentera

 
