Fototriss del 195: Jag gillar…


Solnedgång över Storsjön

Jag gillar naturen! Ja, inte bara gillar – jag är helt fascinerad av vad vår natur och annat i vår omgivning bjuder på! Tänk bara vilket skådespel en vanlig solnedgång kan vara! Vilka färger, vilken glöd! Och så gillar jag min kamera förstås! Min kamera förevigar allt detta otroligt vackra åt mig! Min kamera har både ”vanligt” objektiv och ett makroobjektiv! Kameran har blivit en mycket nära vän!

Galtispouda (fjäll i Arjeplog) i höstskrud

Jag har haft förmånen att bo i Arjeplog i Lappland i sex år! Tänk er så exotiskt detta kändes för mig, en tjej uppvuxen bland asfalten i Stockholm! Jag gillar, ja, jag är totalt förälskad i landskapet, vidderna, livskvaliteten, färgerna, alla trevliga människor och tystnaden! Och dessutom allt norrsken man bjuds på, förstås!

Makrofoto på rödklöver

Jag gillar också dom där pyttesmå detaljerna i naturen! Där finns så många små perfekta blommor och kryp, som jag så gärna vill föreviga! Jag går med näsan i backen hela somrarna för att försöka upptäcka något nytt bland blommor och blad! Om ni visste så mycket man egentligen inte ser om man bara går ut och promenerar t ex! Nej, gå i sakta mak och upptäck!

Jag gillar också den totala friden jag känner när jag går ut med kameran i naturen! Det är nästan som meditation för mig! Jag glömmer tid och rum! Och alldeles gratis är det dessutom!

Coolstuff, Fars-dags-tips står för priserna denna tävlingsvecka!

Fler bidrag till veckans Fototriss finner du här!

~ av Ingegerd på 28 oktober 2012.

46 svar to “Fototriss del 195: Jag gillar…”

  1. Helt underbara trissbilder!

  2. Jag håller verkligen med dig och naturen ligger mig varmt om hjärtat också, får man sen med sig kamran ut också så blir det grädde på moset 🙂
    Ha en bra vecka.
    Lotta

  3. Wow vilka fina bilder. Det är fint i Galtis. Synd att man inte ofta är däruppe. Som längst A-jaur:-) Det blir bra bilder med Marco också. Jättefin triss

  4. Naturen er uovertruffen.
    Nydelige bilder 🙂
    Ha en fin kveld. 🙂

    http://www.starbear.no/mormor/2012/10/28/jag-gillar-var-oppgaven/

  5. Visst är det en njutning att befinna sig DÄR ute – med kamera runt halsen – upptäcka allt ”det småa” med nyöppna ögon… njuta!
    Fin triss du fick till.
    http://fruntimmersbloggen.se/fototriss/fototriss-195/

  6. En fantastiskt fin och vacker triss!
    Ha en fin kväll!

  7. Åh så fina bilder. Tusen tack för dem

  8. Fin triss Ingegerd och jag håller med dig. Naturen är underbar!Och kameran är en nära vän ibland! Bilden från Arjeplog var helt underbart vacker! Kram

  9. Jag blir alltid mållös av solnedgångar. Så vackert!

  10. Wow! Vilka vyer 🙂

  11. Solnedgången är ju bara helt magisk! 🙂 Jättefin gilla-triss!

  12. Oj, vi har visst mer gemensamt än förnamnet. Jag gillar också naturen och har kameran med för det mesta. Fint fotat och skrivet

  13. Underbar solnedgång, den gillar jag med 🙂

  14. Jättefin solnedgång =) Riktigt läckert.

  15. Visst är naturen fantastisk, omväxlande och ständigt ny! Så många vackra motiv att fånga eller bara njuta av.

  16. Har faktiskt varit i Arjeplog, hade en brevvän där. Det är en vacker plats.

  17. Jamen jag gillar också dessa grejer! Naturen är fantastisk!
    Och jag är uppvuxen i Lappland och har barndomshemmet kvar där som jag vistas på så mycket jag kan. Bor och jobbar i Stockholm sedan 1968, men jag säger alltid att jag åker hem när jag styr kosan norröver. 🙂

  18. Det märks att du älskar naturen, du visar ofta vackra naturbilder, så även idag!

  19. Vilka sagolika färger du fångat, andra bildens matta slår all världens inredningsgurus med hästlängder!

  20. Jag älskar också naturen och jag gillar din naturtriss!

  21. Tack för kommentaren! 😀
    Du har verkligen skapat en fin triss!

  22. Att naturen är galant det visar du klart och tydligt. Jag förstår att du gillar att föreviga den. Snygg triss 🙂

  23. Superfina bilder och helt fantastiska färger på olika sätt. Kram A

Kommentera

 
