Vit favorit


 

Jag är väldigt förtjust i en snittblomma, som har riktigt många blommor och knoppar på en och samma stjälk! Den finns i många färgvarianter och då även med olika mönster! Det är Alstroemeria, som jag inte har något annat namn på! Denna vita variant har inget mönster inuti blomman, men väl vackra detaljer ändå!

Ett riktigt nära foto, som visar ståndare, pistiller och en svag rosa ton i mönstringen på kronbladen! Jag tycker den är helt fantastiskt vacker!

Här är blomman i litet annan belysning, som gav den en fin rosa ton! Jag kan rekommendera Alstroemeria, dels står dom länge och dels har dom olika färgkombinationerna alldeles otroligt vackra mönster! Jag googlade litet snabbt för att se om jag hittade ett ”svenskt” namn på blomman, men jag får nog googla vidare!

Ikväll kommer M-s för att sova över! Han gillar att vara här och kommer väldigt gärna. Vi trivs jättebra ihop. Kvällen kommer att bli toppenmysig!

Den gångna veckan har jag deltagit i Fototriss, vilket har varit helt fantastiskt! Det var första gången för min del och jag är överväldigad över den respons jag fått med mängder av kommentarer! Tack till er alla, som tittade in! Jag har surfat runt på nästan alla deltagares bloggar, kommenterat väääldigt många och fått se alldeles fantastiska foton! Detta har gett mig blodad tand! Det är en utmaning att finna litet kluriga foton på varje veckas tema! Och att få se hur alla andra har tolkat samma tema! I morgon får vi nästa veckas tema! Åh, så spännande!

Jag önskar er alla en riktigt skön helg!

 

~ av Ingegerd på 19 oktober 2012.

Kommentera

 
