Fototriss del 193 – Så här ser det ut där jag är!


Så spännande! Jag har aldrig tidigare varit med i Fototriss eller något liknande! Jag älskar dock att fotografera det jag har omkring mig och tänkte att nu är det dags! Så här ser det ut där jag är!

Töad nattfrost på rosenspirea

Stängt för säsongen – kyrkogårdens lilla näckrosdamm

Frusen vattenpöl med sitt vackra mönster!

Till veckans tema i Fototriss! Där finns även veckans deltagare!

Hoppas att jag gjort rätt med länkarna! Ha det så gott i hösten!

~ av Ingegerd på 17 oktober 2012.

38 svar to “Fototriss del 193 – Så här ser det ut där jag är!”

  1. Det var en verkligt din Fototriss du har. Det var ju första gången och den är utmärkt.

    Gilla

  2. Åh vad roligt. Jag har ju också varit in på Fototriss och kollat ett flertal gånger, men jag har aldrig kommit till skott!

    • Jamen, då ska ju du också gå med! Åtminstone en tid och prova! Jag vet ännu inte om jag är med varje gång. Det beror litet på ämnet och min fantasi! Men det känns rätt roligt!

  3. Sv: Jag tackar och bugar och bockar,

    Gilla

  4. Det ser kallt ut hos dig! Men finfina bilder, bladet på rosenspirean är så vacker med frost/vattendropparna. Du ska se att det blir jättekul att vara med i fototriss även i fortsättningen, det är ju lite som ett uppdrag att ta bilder på ett tema.
    Ha det gott!

    • Tack, Leena! Jo, vi har kallt! Idag regnar det, men det har snöat ett helt dygn. I Jämtland är vintern nära!
      Jag gillar utmaningen med Fototriss för man får jobba litet med fantasin också! Jag fortsätter nog!
      Ha det så gott!

  5. Hej Ingegerd!
    Fin triss du fått ihop. Gillar första fotot mest förstås, snö och is vill jag inte ha än! Just nu är jag med i en utmaning där vi visar fåglar för varandra, kul för det är från hela världen.
    Kram Pia

    • Tack, Pia! På sina håll här i Jämtland har vi fått mer än 30 cm snö, men nu regnar det bort! Egentligen saknar jag sommaren som aldrig kom!
      Ha det så gott!

  6. Fin triss. Välkommen i gänget. Är själv nybörjare och ser fram emot varje nytt tema.
    Gillar din tredje bild bäst och mest. Får lust att stampa på isen och höra hur det krasar…

  7. Jätte fin triss, speciellt den sista bilden!

  8. Fin triss! Isbilden är favoriten.

  9. Fin triss, tycker om första bilden extra mycket 🙂

  10. Kul att du kommit med i Fototriss. Fin triss som följer temat har du gjort! Snart är det dags igen! Ha en bra vecka!

  11. Kul att du också börjat trissa och tack för din kommentar hos mig. Jättefin triss!

  12. Ser ganska kallt ut. Förstår att de täckt för näckrosdammen.
    Vackra bilder, väljer ditt första foto med frostdropparna på bladen. 🙂
    Tack för din kommentar.

  13. Fin, lite vemodig triss med riktig höst nästan vinterkänsla:).

  14. Begynnande vinter hos dig. Bättre med is på vattenpölarna än fem månaders slask och mörker, så jag välkomnar vintern. 🙂

    Tack för besöket hos mig.

  15. Men så varmt välkommen till trissarnas värld! Din start blev alldeles ypperlig, kul att se skyddet över dammen!

  16. Så vackra trissbilder! Ettan är helt underbar:)

  17. Åh, vilka vackra bilder. Gillar särskilt första och sista bilden.

  18. oj så nyfiken jag blir – töad nattfrost och is på en vattenpöl…ser också att du har bilder från Lappland….Arjeplog. Anledningen är att jag är uppvuxen i Lappland och har min barndomsgård kvar som jag vistas på så mycket jag kan…bor/jobbar i Stockholm, så det är liksom inte ”bara” att kvista upp en helg – 87 mil enkel resa till gården norr om Vilhelmina.

    Välkommen till Fototriss!

    • Tack, Pysselfarmor! Jag bodde 6 år i Arjeplog efter att ha förlorat jobbet i Sthlm och blev hopplöst förälskad i Lappland med allt som hör till! Jag finns nu i Östersundstrakten men hjärtat blev kvar i Lappland!
      Ha det så gott!

  19. Fin liten triss min favorit blir bild ett, här har vi inte haft någon riktig frost ännu.
    Ha en skön fredagkväll;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2012/10/13/8807912-fototriss/

  20. En underbar debut! Vackert och finstämt – välkommen i gänget! 🙂

Kommentera

 
