Dahlians sista suck!


Min mörkröda dahlia sjunger på sista versen! Den har sett urtråkig ut en tid, men så såg jag häromdagen att små knoppar hade slagit ut. Flera stycken! Och nu är som rosa! Jag misstänker att vi haft för litet sol! Dom små vackra, så perfekta blommorna ville jag ju ta hand om. Jag knipsade av dom och satte dom i olika små vaser här hemma!

Här sitter tre små dahlior i ett glas efter ett doftljus med vatten ända upp! Blommorna sitter i en liten ”badring” av glas och så har jag lagt några färgade glasbitar på botten!

Två andra kvistar med blommor hamnade i en liten vas tillsammans med en kvist med enbart knoppar på! Undrar just om dom kommer att slå ut? Det är bara att vänta och se!

Jag gillar verkligen där man tar något smått i blomväg och sätter i den minsta vasen man har! Jag har mängder med små vaser och gör ofta så här. Man måste inte ha stor mängd blommor! Det räcker så gott med bara ett fåtal! Men det blir så fint!

Jag sitter just och väntar på att hämta min dotter, A, och hennes lilla tjej vid tåget! Dom kommer på besök över helgen och ska vara både hos mig och min andra dotter! Ungarna kommer att ha jättekul! Dessutom ska vi fira lilla S´s 7-årsdag på söndag med paket, sång och tårta förstås! Det kommer att bli så annorlunda för henne! Hon firar med sina brorsor och pappa när hon kommer hem igen på måndag!

Vi har haft rätt klart väder några dagar, vilket tacksamt har mottagits! Måtte det fortsätta litet till!

Ha en jätteskön helg ni alla där ute!

 

~ av Ingegerd på 12 oktober 2012.

2 svar to “Dahlians sista suck!”

  1. Åh jag hoppas att ni har haft en bra helg!
    I alla fall så vill jag inte att du kommenterar på min blogg just nu då den strular och lägger in samma inlägg hur många gånger som helst! Har skrivit till bloggmaster och bett o hjälp och de tittar på det…!!!?? Men som det är nu så är det ingen mening, risken finns att de kommentarer som läggs försvinner då man ska rensa bort alla inlägg om Rönnbärsträd. Har plockat bort över 1000 sammanlagt men det läggs upp flera hundra nya varje dygn och nu orkar jag inte hålla efter. Väntar på svar nu innan jag gör något mer. Är lite orolig att jag får stänga ner bloggen helt… Men jag får väl se. Men du vet varför ja har så många likadana inlägg i alla fall! :-/
    Ha det bra.
    Kram.

    • Ja, Monica, jag var in på din blogg och kollade och såg många likadana inlägg och blev litet förvirrad! Jag tänkte att jag avvaktar så länge! Jag vet ju att du haft olika knas tidigare! Hoppas det ordnar sig för dig! Jag kollar in där litet då och då!
      Kram på dig och lycka till med bloggen!

Kommentera

 
