Mera PP


Kåtan och kyrkan i Arjeplog, mitt smultronställe

Jag kan inte riktigt slita mig ifrån det där med PowerPoint! Det är så roligt och ibland blir det rätt så bra! Nåja, man kan ju inte lyckas jämt här i världen, men, jag lovar, det är hjärngympa!

Blålila aster med droppar av töad frost

Utanför min port växer vita spireabuskar, som ser ut så här på hösten

Dendrobium kingianum, ”Berry Oda”

Dendrobium kingianum, ”Berry Oda”, som är en hybrid av Dendrobium kingianum, kan se litet olika ut just därför. Jag har fem stycken och alla ser litet olika ut!

Dendrobium kingianum, ”Berry Oda”

Här är en annan variant, litet ljusare i färgerna och litet större blommor! Dom är så lättskötta, blommar snällt och sätter massor med skott! Där måste det bli större krukor framöver när plantorna blir större och då blir väl skyarna av blommor både vackrare och vidare! Jag kan verkligen rekommendera denna sorts orkidé! Absolut min favorit!

Kanske ska jag tillägga att jag fortfarande inte manipulerar mina foton! Det enda jag gör ibland är att jag beskär foton! Fotona läggs in som dom är i PowerPoint-bakgrunderna!

Hoppas ni alla har det bra så här på höstkanten! Jag har sol idag, så jag går ut en sväng nu!

~ av Ingegerd på 03 oktober 2012.

4 svar to “Mera PP”

  1. Den vinterbilden från Arjeplog är verkligen vacker!

  2. Gillar ju att du inte gör något med fotona utan att de är naturliga. Som jag med mina foton. Förstorar och beskär, det är det enda. Kan också vara att jag inte orkar hålla på och fixa och dona. Men jag skulle faktiskt vilja lära mig att hantera RAW. Kan säkert vara användbart ibland. Vet inte om jag har för gammalt Photoshop för jag lyckas då inte öppna upp dem jag har provat på.
    Du har fått till ett fint power point i alla fall. Fina och färgglada foton! Kram.

    • Tack, Monica! Jag tänker fortsätta ha fotona som dom ser ut ifrån kameran. Photoshop kan jag inte, har testat, men tycker inte att blommor blir bättre överhuvud taget med det jag kan! Däremot är PowerPoint rätt kul, men där förvanskar man ju inget!
      Kram på dig!

Kommentera

 
