PowerPoint och blommor


Mitt bästa foto sommaren 2012

Jag har en Facebookvän i USA, som är duktig på både foto och PowerPoint! Och jag har blivit smittad av hennes fina bilder! PowerPoint, ja! Det jobbade jag ju med tidigare, men då handlade det om dieselmotorer! Inte särskilt intressant, egentligen! Och inte kunde jag särskilt mycket om det heller! Varför inte göra litet fina bilder med mina foton i stället?! Häromdagen började jag litet grann, men jag kan nästan ingenting om PowerPoint, så det har gått åt en del huvudbry och försök innan det började lossna ordentligt!

Jag hade ett rosa och ett vitt paradisblomster i somras, som inte alls blev särskilt fina i det svala, mulna vädret! Jag hade ett rosa paradisblomster förra sommaren och det mådde alldeles förträffligt!

Mitt fänrikshjärta, ”King of Hearts”, som jag trodde skulle bli stort och fint övertogs av löss, jag sprutade och sprutade, men lössen vann! Ett foto har jag tillägnat mitt älskade lilla Hjärtebarnbarn i Himlen! Han var en liten ”King of Hearts”!

Min första orkidé, som jag fick av min son i februari 2001, är ”still going strong”! Möjligen att antalet blad har minskat litet, men den blommar ännu två gånger varje år!

Rallarrosen, som också heter mjölkört eller grisblomma, är en av mina absoluta favoriter, kanske mest på grund av färgen, men också för alla små underbara detaljer i mängder!

Och så har vi ju också stjärnflockorna, både den ljusa och den mörka! Helt underbara med sina detaljrika blommor och färger, som jag är så förtjust i.

Även om jag sitter vid datorn och ”leker” med mina foton så känner jag frid i själen! Dels gillar jag mina blomsterfoton, dels gillar jag att jobba med datorn! Det är så roligt! Och ännu roligare när man lyckas hyfsat! Nu har jag bara börjat så det blir säkert mera!

Jag önskar er alla en skön höstvecka med fint väder och klar luft! Gå ut och andas i naturen!

~ av Ingegerd på 01 oktober 2012.

6 svar to “PowerPoint och blommor”

  1. Så fantastiskt fina kort! Blir riktigt inspirerad….. Härliga kombinationer av vackra foton och datorkonst.

    Kul att du nämner grisblomma – det kallades rallarrosen hemma i Jämtland.

    • Tack, Beppan! Så glad jag blev! Jag bor i Jämtland och det var en bloggande väninna som berättade om grisblomman, vilket jag aldrig tidigare hört!
      Ha det så gott!

  2. Det går ju att göra jättefina kollage och kort i powerpoint tydligen, det är ju så roligt att leka med text och bild!

    • Tack, Marit! Jo, det är jättekul att sitta och spåna med sina foton! Det känner du väl igen också även om vi jobbar på litet olika sätt!
      Kram på dig!

  3. Jättefint. Finns det någon fotofirma där man kan trycka powerpoint? Då skulle du kunna göra ett ”häfte” eller en bok, ungefär som jag gjorde med bilderna från våra resa till er. KRAM!

    • Tack, Anna! Jag har gjort PowerPoint-bilderna till Jpeg-filer också! Det ska inte vara några problem att göra foton eller fotobok av dom! Däremot blir det inte så många pixlar med PP, fotona blir rätt ”små”! Men jag tror nog att det skulle gå ändå! Kanske blir det en bok eller så framöver (har faktiskt funderat på nåt liknande), men först måste jag göra fler bilder!
      Kram på dig!

Kommentera

 
