Mersmak


Grässtjärnblomma

Det här med att fota med makroobjektiv med extra makrolins påmonterad ger mersmak! Det är väldigt roligt och liknar mera det jag från allra första början ville få ut av min fotografering. Solen lyser här, det är varmt och skönt och jag gick en sväng för att se vad jag kunde hitta! Jo, dom små små grässtjärnblommorna är fortfarande vita och fina! Och många! Ett jätteroligt, men svårt objekt! Nu är det riktigt roligt att fota igen!

Alsikeklöver

Litet längre bort fann jag alsikeklöver för första gången i sommar! Det är något mellanting mellan vit- och rödklöver och har ljusa vita och rosa färger med litet gröna toner i! Och så klöverns alla små blommor! Kanske har jag sagt det förut, men jag älskar klöverblommor! Av alla de sorter!

Sommaren kom till slut. Vi har haft riktigt fint några dagar! Det är varmt och skönt, solen lyser och blommorna på balkongen storkar i värmen. Nu vattnar jag ordentligt, några har börjat leva upp och pelargonerna växer som bara den. Dom älskar sol och värme.

Igår firade jag en liten kille, som blev sju år! I april kidnappade jag hans storebror på födelsedagen för att köpa present och han har väntat ända sedan dess på att han skulle bli föremål för kidnappning också. Vi for iväg till Barnens Hus, han tog en liten vagn och gick tjattrande genom butiken och valde noggrant bland alla saker. Hans storebror tyckte att det var mest jobbigt att bli kidnappad (att välja bland alla tusentals saker var mest jobbigt), medan lillebror gillade läget och var jättenöjd. När vi betalat skulle vi absolut slå in presenterna också och vi fick en kasse, som var lika stor som honom. Näe, inte så dyrt, det kunde ha blivit mycket värre. Med rätt många barnbarn blir det presenter för ca 250 kr per skalle! Han öppnade sina paket när vi kom hem och fikade med födelsedagstårta. Hans syskon är i Arjeplog, så vi var rätt ensamma om firandet, men två kompisar kom över och kollade in presenterna!

Måtte solen visa sig några dagar till! Det är heeeelt underbart ute!

 

~ av Ingegerd på 18 augusti 2012.

4 svar to “Mersmak”

  1. Men shit du! Vad snyggt det är det översta fotot!! Superfint verkligen! Kram.

  2. Så snygga makron. Det är riktigt roligt att förstora upp dom på skärmen och kika på alla detaljer, samma sak med makrobilderna i förra inlägget. Du är skicklig med kameran!

    • Tack igen! Ja, någon hamnar väl på ”skrivbordet”! Det retar mig bara att jag är litet darrhänt. Får väl använda stativ oftare, men det är ingen ”sport”!
      Ha det så gott!

Kommentera

 
