Hittat på blomma


Det var jättefint sommarväder i förrgår! Då är det bäst att passa på att ge sig ut med kameran för att se om något låter sig fångas. Blommor finns det ju fortfarande och jag fotade några tistlar och älggräs. Jag for upp en sväng till kyrkogården, parkerade bilen och gick en sväng. Där stod en underbar jasmin fullständigt översållad med blommor. Och doftade så gott. Jag satte mig på en mur i solen. Bredvid mig stod en kruka med blommor, jättefina krysantemum i rosa ton. Jag såg något röra på dig uppe i en av knopparna. Där satt en stekel på precis lagom avstånd att fota.

Så tänkte jag att jag hinner inte ens lyfta kameran så är stekeln borta. Men jag hade tur. Stekeln hade fastnat med ena benet i blomknoppen och jag kunde ta mängder med foton från alla håll. Stackars krake! Jag blev i alla fall väldigt glad åt bilderna på den lilla stekeln! Efter en stund fick den loss benet, kravlade sig upp på blomman och vilade en stund. Hade den inte kommit loss hade jag nog hjälpt den!

Det såg ut som om den tittade rakt på mig! Fast jag undrar om den ens var medveten om min närvaro. Skulle inte tro det. Jag blev i alla fall väldigt glad åt fotona när jag såg dom i datorn hemmavid. Fotona var långt bättre än jag ens drömt om! Fast ibland ska man väl ha tur!

Min eländiga sommarförkylning är i stort sett borta. Kvar är hostan, som jag inte får ordning på. Förkylningen sitter så långt ner i bröstet att det är svårt att hosta ordentligt! Jag ska ge hostan några dagar till. Blir det inte bättre kanske måste jag få hjälp!

För ordningens skull var det mulet idag igen. Som dom allra flesta dagarna denna sommar. Dagarna med sol och värme har inte varit särskilt många även om det varit någorlunda varmt ute. Rätt ofta har man klarat sig utan tröja, men solbrännan är det uselt med.

Ha det så gott vilket väder ni än har!

~ av Ingegerd på 08 augusti 2012.

6 svar to “Hittat på blomma”

  1. Det blev så otroligt fina och coola bilder! Hoppas hostan ger med sig,. KRAM!

    • Tack, Anna! Egentligen är jag inte dålig längre, men hostan skulle kanske behöva litet hjälp! Vet inte vad jag ska göra! Kanske bara att vänta! Kram!

  2. Jamen oh vilka bra bilder det blev!! Helsnygg var ”han” ju stekeln. Vilka bra närbilder, den nedersta gillar jag mest där det ser ut som han har vingar på huvudet! Kram.

  3. Jag förstår om du är nöjd med bilderna för dom är ju helt fantastiska, du borde förstora bilderna. Jag har aldrig sett en sådan insekt, mycket vacker!

Kommentera

 
