Rosaröd stjärnflocka


Igår gjorde jag ett besök i dotterns trädgård. Hennes rosaröda stjärnflocka är suveränt vacker. Både dottern och jag älskar denna detaljrika blomma. Förra sommaren köpte jag den till min balkong, men där trivdes den inte alls. Jag gav den till dottern, som satte den i sin rabatt med hopp om att den skulle må bra över vintern. Och det gjorde den tydligen!

Jag kommer nog att göra en förstoring på något av fotona. Först tänker jag ta ännu fler foton för att få det allra bästa vad beträffar både färg och detaljer.

Den rosaröda stjärnflockan kommer förhoppningsvis att få litet större blommor. Eller kanske den inte får lika stora blommor, som den ljusrosa får. Det visar sig med tiden!

Idag ser det ut att bli rätt fint väder. Solen lyser litet försiktigt och det är några ljusa molntussar på himlen. Måtte det hålla i sig idag! Både min kropp och själ behöver sol och värme och en aning solbränna!

Hoppas ni andra har soligt och fint där ni är!

 

~ av Ingegerd på 24 juli 2012.

4 svar to “Rosaröd stjärnflocka”

  1. Dom här bilderna är verkligen jättevackra, du är superduktig!

  2. Superfina bilder du har där! Och tack för informationen. Jag har ju en likadan i min rabatt men visste inte vad den hette! Den är ju ljusare då, lite svagt rosa/vit också jättevacker den med! Kram.

Kommentera

 
